La Xarxa de Barris amb Projectes, organitzadora de la campanya, es va crear l’any 2007, com a espai de trobada i intercanvi d’idees entre els ajuntaments que tenien en marxa un Pla de barris. Dos anys després, es va posar en marxa la subxarxa de barris antics, que va començar a treballar la dinamització del comerç de proximitat en tractar-se d’una prioritat compartida per tots els municipis. L’objectiu és el de recuperar la centralitat comercial dels nuclis històrics i, així, el seu lloc referent dins del municipi. La campanya persegueix a la vegada potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat, per tal de millorar la qualitat de vida i la cohesió social, i per donar a conèixer el conjunt dels municipis participants: cultura, patrimoni, gastronomia, paisatge, i tradicions entre altres. A nivell de tot Catalunya hi participen enguany, en la vuitena edició, 37 municipis.
Cada municipi aporta un premi per als guanyadors del sorteig realitzat en cada municipi organitzador de la campanya. És a dir, cada municipi aporta 37 premis per als compradors i un premi per a un comerciant. Entre clients i comerciants adherits a la campanya es repartiran, en conjunt, 1.406 experiències valorades en 117.800 euros per visitar i conèixer cadascun dels municipis organitzadors. El comprador, per cada compra que realitza en un establiment adherit, rep una butlleta per a participar en el sorteig del barri on està situat el comerç. El guanyador o els guanyadors del sorteig de cada municipi, podran gaudir de 37 experiències: gastronòmiques, nits d’hotel, visites guiades, espectacles, lots de productes típics,… que li ofereixen els 37 municipis que organitzen la campanya.
Els establiments participants, que a Ulldecona són enguany 51 en total, comptem amb el cartell identificatiu de la campanya. La iniciativa, que es desenvoluparà durant tot el mes de juny, té el suport de la Generalitat de Catalunya, de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona i de Pimec Comerç.