A partir de l’1 de gener baixarà el preu del bitllet de tren, segons ha informat Territori i Sostenibilitat, en els trajectes entre Barcelona i les Terres de l’Ebre, és a dir, les estacions de les línies R-15 i R-16 amb parada als municipis ebrencs.
D’aquesta manera s’estableixen uns preus específics del bitllet senzill i del Bono Exprés per als trajectes entre Barcelona i les estacions ferroviàries de les comarques del Baix Ebre, el Montsià, Móra d’Ebre i la Terra Alta. Pel que fa al bitllet senzill, s’equiparen els preus del viatge Barcelona – Ulldecona i Barcelona – Riba-roja d’Ebre amb els de Barcelona – Vinaròs, amb el descompte d’anada i tornada. Esta equiparació suposa un descompte del 20,18 % en el preu per viatge entre Barcelona i Ulldecona-Alcanar-la Sénia i Barcelona – Riba-roja d’Ebre, i del 12 % en la resta de les estacions ebrenques. En el cas d’Ulldecona la rebaixa és més gran perquè fins ara és més car el bitllet.
Així, anar i tornar de Barcelona a Ulldecona, a partir del gener, costarà 27,30 euros, quan ara val 34,20 euros. D’aquesta manera s’aplica un factor corrector que pal·lia els efectes de l’eliminació a Catalunya dels descomptes d’anada i tornada, que feien que fos més barat un bitllet a Vinaròs o Faió que a Ulldecona o Riba-roja.
En consonància amb els nous preus dels bitllets s’ajusta també el preu dels abonaments de 10 viatges en aquests recorreguts. D’aquesta manera s’equilibren en part les actuals diferències tarifàries dels serveis de Renfe que comuniquen Barcelona amb poblacions de fora del territori català, on la competència per a la fixació dels preus correspon al govern espanyol i fins ara és més barat que les que marca la Generalitat de Catalunya.
Des del territori s’ha valorat la mesura com a positiva, tant per part de les forces polítiques com de la Plataforma Tren Dignes i els usuaris que se’n veuran beneficiats. L’alcaldessa d’Ulldecona, Núria Ventura, ha assegurat que “es tracta d’un pas endavant important, tot i que queda molt camí per recórrer i reivindicacions pendents com l’augment de freqüència de serveis, la millora dels horaris i el seu compliment, el canvi de combois per altres més moderns o la reobertura de la pròpia estació”.