L’Ajuntament d’Ulldecona i el Consell Comarcal del Montsià han aprovat en dos sessions plenàries aquesta setmana, el conveni de col·laboració entre les dos administracions per a la prestació del servei de menjador de l’escola Ramón y Cajal. Es tracta de la renovació d’un conveni que es va signar per primera vegada el desembre del 2010 i que feia un any que es trobava caducat.
El Consell Comarcal té delegades les competències de gestió de menjador escolar per part del Departament d’Ensenyament, per això és necessari formalitzar la col.laboració i crear un marc estable que articuli les relacions de les administracions i facilitar la prestació d’un servei tant important per al municipi. Actualment el menjador escolar és utilitzat per més d’un centenar d’alumnes d’entre 3 i 12 anys, majoritàriament alumnat transportat que viu en algun dels cinc barris d’Ulldecona (els Valentins, el Castell, Sant Joan del Pas, les Ventalles i la Miliana) o de diverses vivendes disseminades del terme municipal. L’Ajuntament gestiona el servei de menjador escolar a través de la Fundació Ulldecona des de 2010, tal com recull el decret signat a tal efecte i ratificat pel ple municipal.
El servei de menjador escolar proporciona l’àpat de l’alumnat inscrit i en té cura durant el període interlectiu del migdia, és a dir, el comprès entre la finalització de les activitats lectives ordinàries del matí i l’inici de les que es desenvolupen per la tarda o fins la finalització del períod e de prestació del servei en el supòsit d’horari intensiu al matí.