“Aquest estiu, fes #amicspersempre”. Aquest és l’esperit de la campanya del Banc de Sang per animar tothom que pugui a donar sang abans o durant les vacances. La sang caduca i calen donacions diàries per atendre els pacients, per això és necessari que es mantinguin sempre les reserves, els 365 dies de l’any. La campanya es va iniciar fa uns dies i totes les persones que vagin a donar sang a qualsevol dels hospitals amb banc de sang o a les unitats mòbils rebran una calcomania dissenyada especialment per recordar que, quan donen sang, salven vides i fan amics per sempre.
Cinc il·lustradors han dissenyat cinc tatuatges diferents inspirats en històries de cinc receptors de sang. Com a títol, han escollit la cançó popular que més han identificat amb cada història. Consulta clicant l’enllaç qui han estat els il.lustradors, les imatges, les cançons i les històries que conformen la campanya.
A l’estiu les donacions baixen al voltant d’un 30% respecte la resta de l’any. La població fa vacances, les empreses i les universitats redueixen l’activitat i moltes persones canvien els hàbits i deixen de donar sang. Això fa que les donacions baixin més que no pas l’activitat dels hospitals.
Per garantir que tots els malalts tindran la sang necessària per als seus tractaments, s’han programat una vuitantena de campanyes cada setmana. L’objectiu és incrementar en un 10% el nombre de donacions respecte l’estiu passat. A Ulldecona, es podrà donar sang el diumenge 31 de juliol, al Centre d’Assistència Primària, i el repte és superar els 40 donants, per la qual cosa es fa una crida a la participació de tothom.
Els donants que ho vulguin poden contribuir a donar a conèixer la campanya a les xarxes socials, on poden compartir les fotografies amb els seus tattoos a través de l’etiqueta #amicspersempre, a Facebook, Twitter i Instagam (@donarsang).
Les xarxes socials del Banc de Sang ja compten amb més de 30.000 seguidors que comparteixen les seves experiències com a donants i receptors de sang.