Els actius naturals i patrimonials d’Ulldecona reben un 52% més de turistes que l’any passat durant la Setmana Santa. En concret, un total de 1290 persones van pendre part en els guiatges del 10 al 17 d’abril. Es tracta d’una xifra significativament superior a la de l’any passat, quan 846 persones van visitar les pintures rupestres, oliveres mil·lenàries i el Castell.
Si analitzem els guiatges concrets, un total de 457 persones van visitar el Centre d’Interpretació de l’Art rupestre Abrics de l’Ermita i els abrics, declarats Patrimoni Mundial l’any 1998; 436 persones van visitar el Museu Natural de les Oliveres Mil·lenàries de l’Arión (218% més que l’any passat) i 397 persones van passar pel Castell Medieval, declarat Bé Cultural d’Interès Nacional i que compta amb diverses etapes constructives. En aquest cas, les visites amb guies especialitzats permeten entendre aquesta complexa evolució amb un viatge històric mitjançant les restes arquitectòniques de l’antic assentament íber, de la conquesta andalusí, la reconquesta, estructuració cristiana i la darrera fase d’utilització corresponent a l’Època Medieval. El recorregut complet té una durada d’1 hora i 30 minuts aproximadament.
D’altra banda, a l’Oficina de Turisme han estat ateses en el mateix període més de 800 persones.
Des de l’Ajuntament, Turisme Ulldecona i Conficon, l’empresa que gestiona les visites, ja s’havia programat un reforç dels horaris dels guiatges durant aquests dies festius per tal de donar resposta a l’augment de reserves. Tot i així, els resultat han superat amb escreix la previsió feta inicialment.
L’Ermita de la Pietat, d’accés lliure, ha estat també molt visitada durant aquesta Setmana Santa. En total s’ha comptabilitzat l’entrada de 2.000 persones aproximadament.
L’alcaldessa d’Ulldecona, Núria Ventura, ha fet una valoració molt positiva de les dades, assegurant que “és el resultat de la intensa feina de promoció dels nostres actius patrimonials i naturals que s’està fent els darrers mesos”. Ventura ha reiterat l’aposta del municipi pel turisme sostenible i de qualitat, estretament lligat al paisatge i al territori, per tal de dinamitzar al mateix temps altres sectors econòmics com l’agricultura, la restauració o els serveis.