La Biblioteca Popular d’Ulldecona va obrir un total de 249 dies durant l’any passat, apropant-se a les dades del 2019 en que no hi havia les restriccions per la Covid-19 i va rebre un total de 7.987 visitants, més que el 2020 però una xifra molt inferior als 27.214 d’abans de la pandèmia. El fet de no poder fer activitats i les restriccions en els aforaments han afectat per tant els serveis prestats a la Biblioteca.
Durant el 2021 es van realitzar 131 activitats que van comptar amb 1.048 persones participants i el servei de préstec va arribar als 9.090, dels quals un 79% dels documents prestats són llibres. També hi va haver un augment del nombre de nous carnets amb un total de 3.775 socis. Un 43 % de la població té el carnet de la biblioteca però només un 16 % dels socis fan ús del servei de préstec. Els usuaris de préstec més actius són els de la franja d’edat de 30 a 64 anys.
El servei d’internet és el que més s’ha ressentit ja que durant el 2021 els usuaris que van fer ús del servei van ser 1.347 enfront dels 1.984 de l’any 2020 o els 6.078 de l’any 2019.
En contraposició hi va haver un fort augment en l’atenció i suport dels serveis online i tràmits administratius com ara impressions, escanejos, enviaments de documents i altres tràmits com beques, resolució d’incidències a telèfons mòbils, etc. També hi va haver un augment de les sol·licitud d’informació i de documents a través del WhatsApp de la biblioteca. Durant el 2020, i degut a les restriccions del principi de la reobertura, els usuaris no podien accedir a les sales i només podien fer comandes. En aquest cas, un nou servei nascut de la pandèmia i que ha arribat per quedar-se.