El ple de la Diputació d’aquest divendres ha donat un pas més per acabar amb el malson que suposa per a Ulldecona el constant trànsit de camions de gran tonatge (procedents de l’activitat de pedreres i industries de la zona) pel mig de la població. La sessió ha aprovat definitivament l’Estudi informatiu de la variant de la carretera TV-3313 (de Godall a Ulldecona) i l’Estudi d’Impacte Ambiental. És a dir, avançarà en l’arranjament “d’una situació estranya. La carretera de Godall empalma amb la que porta cap a Tortosa passant pel nucli urbà. I això genera no només molts problemes de trànsit pel flux de camions que hem de suportar, sinó també de seguretat de cara als vianants”, segons explicava l’alcaldessa de la localitat del Montsià, Núria Ventura, a Ebredigital.cat.
Així, l’alcaldessa celebrava que aquesta llarga reivindicació històrica (consta una primera proposta de variant ara fa més de 15 anys que va acabar en no res) comenci a fer-se realitat. “Fa un any i mig vam comença a treballar de manera seriosa amb la Diputació per trobar una sortida i definir el trajecte de la variant i ara estem molt contents de que tot tiri endavant i es vagin complint els terminis”. El tram on es planteja actuar és la travessera de la TV-3313, entre el km 0 a la intersecció del carrer Major fins i el 0,720, on la carretera es creua amb el camí de la séquia (prolongació de l’avinguda Escoles).
Segons detalla l’estudi de la Diputació, el tram té un traçat dificultós, amb una calçada de quatre metres sense espais protegits per a la circulació dels vianants fora del tram més urbà, mentre que dins del nucli urbà té trams sense voreres i d’altres amb voreres estretes. Tampoc hi ha espai suficient perquè els vehicles pesants hi puguin circular sense envair el carril contrari en molts punts i interseccions. Per aquest motiu una part del trànsit acabava passant pel carrer Barcelona (fins al punt el seu tram baix es va haver de declarar de direcció única). Entre les vies urbanes que feien d’enllaç entre l’entrada i sortida del poble suportaven diàriament un trànsit de 1.971 vehicles, dels quals 187 eren pesants (el 9,5 per cent). La proposta de variant té una llarga de 674 metres i està apartada uns 100 metres de la zona urbana.