Divendres passat al migdia es va dur a terme a l’Ajuntament d’Ulldecona el sorteig dels premis de la Campanya “Barris Antics: Compra i guanya» que es va desenvolupar durant tot el mes de juny de manera simultània a 30 municipis de tota Catalunya. En la campanya hi ha participat enguany un total de 54 comerços i establiments d’Ulldecona. En concret: Balaguer, Calaf, Calafell, Cardona, Centelles, Cervera, el Vendrell, Falset, Figueres, Juneda, la Selva del Camp, les Borges Blanques, l’Arboç, Llagostera, Lleida, Manresa, Mediona, Roda de Ter, Sallent, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Martí de Tous, Sant Quintí de Mediona, Santa Coloma de Queralt, Solsona, Súria, Torelló, Tortosa, Tremp, Ulldecona i Vilanova del Camí.
El sorteig es va efectuar amb la presència de l’Alcaldessa d’Ulldecona, Núria Ventura, les regidores Cati Brusca, Mónica Fabra i Eli Itarte, i els tècnics Agus Juan Camps i Pere Esteve. En total es van treure 30 paperetes amb el nom dels guanyadors que gaudiran de diferents experiències als municipis catalans que comparteixen la campanya. També es va treure la papereta del comerç local que participarà en una d’aquestes experiències, que en aquest cas va recaure al Forn de Pa Àngel Garcia, que gaudirà d’una estada a Vilanova del Camí.
Les butlletes premiades de clients/es dels diversos comerços, han estat: Ester Gavalda Martí, Mila Barrera Brusca, Pepi Vidal, Juan Roca Martí, M. Carmen Queralt, Pepita Folqué Forcadell, Agustí Canalda, Ruth Gallardo Ferre, Rosa M. Bort, Angels Callarisa, Daniela Turcas, Joan Banianschi, Cristina Esteve, Alfred Paredes, Imma Roig Fabregat, Angelines Sevilla, Anna Grau, Sergi Ferre Bel, Jose Tomàs, M. Lluisa Ruiz, Alexis Aubalat Matamoros, Josefa Alonso Ortega, Salvador Cantó, Josep Arnau, Puri Escoto Ferre, Marina Sanz Hernani, Alex Cojocaru, Laura Lopez, Raquel Millan Queralt i Joan Simó.
La campanya, en la que Ulldecona hi participa per nové any consecutiu, compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, de les quatre diputacions catalanes i de la sectorial patronal de comerç (PIMEComerç).
La Xarxa Barris Antics amb Projectes, que organitza la campanya, està constituïda per municipis que desenvolupen o han desenvolupat un projecte finançat pel Fons de foment del programa de barris i àrees d’atenció especial, creat per la Llei 2/2004, de 4 de juny, de millora de barris, àrees urbanes i viles que requereixen atenció especial. És el cas d’Ulldecona, que des de 2009 tira endavant un Pla de Barris al nucli antic.
Enfortir la cohesió social, millorar la qualitat de vida dels veïns, disminuir els riscos de segregació social i frenar el despoblament del barri antic són objectius que s’han fixat els ajuntaments en el seu projecte per al barri. La campanya cerca recuperar la centralitat del nucli antic i convertir-lo en el lloc de referència per a la vida comercial i cívica del municipi al mateix temps que promou l’activitat del comerç de proximitat, impulsa el consum i el coneixement dels productes locals, dóna a conèixer el potencial turístic del barri i difon el patrimoni cultural i paisatgístic.