El proper dilluns, 9 de desembre, de 12.00 a 14.00 h, l’Oficina mòbil d’Atenció Ciutadana de la Generalitat de Catalunya atendrà el veïnat d’Ulldecona que ho necessite a la plaça Diputació (davant l’entrada lateral de la Casa de Cultura).
L’OAC mòbil de la Generalitat ha iniciat recentment la seva itinerància per diversos pobles de les Terres de l’Ebre com a projecte pilot amb el doble objectiu de facilitar l’accés als serveis públics digitals amb una atenció presencial de suport i de transformar els serveis públics mitjançant la innovació.
Ofereix els següents serveis:
D’aquesta manera s’apropen els serveis públics allà on estigui el ciutadà sense necessitat que s’hagi de desplaçar i amb una connectivitat que garanteix el seu bon funcionament.
Els primers mesos de funcionament de l’OAC han permès conèixer millor les necessitats de la ciutadania i detectar quins són els serveis i tràmits amb més demanada: destaca especialment l’obtenció de certificats digitals i sistemes d’identificació digital com l’idCAT mòbil, i els tràmits propis del Departament de Drets Socials i Inclusió -obtenir informació sobre expedients de discapacitat, títols de família nombrosa o monoparental, i altres ajuts i prestacions-. Els tràmits relacionats amb ajuts a les energies renovables i els incentius a la mobilitat eficient i sostenible (MOVES) també despunten com una de les consultes més recurrents.
En paral·lel, gràcies al sistema de comunicacions que incorpora la furgoneta s’ha pogut mapejar el territori per saber en quins punts la connectivitat és menor. En aquest sentit, el centre de recerca i2CAT està elaborant un mapa de cobertura que pugui incentivar els operadors a invertir i fer el desplegament de 5G necessari per donar major cobertura en nuclis urbans on la connectivitat es baixa.
Tot plegat forma part del conjunt d’accions de transformació digital impulsades per la Secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital i de l’estratègia de reforma dels serveis públics i de l’Administració engegada pel Govern de Catalunya. La Generalitat apropa els seus serveis per establir una relació més propera, àgil i adaptada a les necessitats de la ciutadania. La missió és lluitar contra la bretxa digital i l’exclusió social que poden patir col·lectius vulnerables en matèria digital.