El Pla Educatiu d’Entorn (PEE) d’Ulldecona sorgeix com a resposta a la diversitat cultural i les diferents procedències de la població, amb l’objectiu de coordinar i reforçar les iniciatives educatives integradores tant dels centres educatius com d’altres entitats locals.
Aquest projecte busca optimitzar els recursos del municipi, beneficiant no només alumnes i docents, sinó també les famílies, per promoure una educació més inclusiva i enriquidora.
El PEE és una eina en constant revisió, dissenyada per adaptar-se a les necessitats emergents i afavorir la col·laboració entre els diferents agents educatius. A llarg termini, es preveu que el pla ajudi a promoure la diversitat cultural, optimitzar els recursos locals, incrementar la participació familiar i millorar la capacitat de resposta als nous reptes educatius i socials.
En resum, el PEE d’Ulldecona es presenta com una oportunitat per fomentar la inclusió, la cooperació i el desenvolupament d’un entorn educatiu més ric i adaptat a les necessitats de la comunitat.
OBJECTIUS:
- Reduir l’índex de desigualtat en l’accés a recursos educatius
- Impulsar programes de reforç acadèmic
- Fomentar la pràctica activa de valors entre els alumnes
- Desenvolupar programes de conscienciació cívica
- Promoure l’assistència de les famílies en el màxim d’activitats del PEE
- Integrar continguts interculturals a les activitats educatives
- Afavorir l’ús de la llengua catalana com a eina de cohesió social
- Incrementar la participació en activitat fisicoesportiva
- Facilitar l’ús de plataformes i eines de col·laboració en línia
AGENTS EDUCATIUS IMPLICATS
- Escola Ramón y Cajal
- Institut Manuel Sales i Ferré
- AFA Escola Ramón y Cajal
- AMPA Institut Manuel Sales i Ferré
- Biblioteca
- Centre de Recursos Pedagògics (CRP)
- Escola de música municipal Joan Nadal Girona
- Ajuntament Ulldecona
- Escola de famílies: Escola Ramón y Cajal, Institut Manuel Sales i Ferré, AFA Escola Ramón y Cajal, AMPA Institut Manuel Sales i Ferré, Escola de música municipal Joan Nadal Girona, Escola Bressol Cuca de Llum i amb la col·laboració de l’Espígol Espai de Joc Waldorf.
MAPA DE RECURSOS
NOTÍCIES
ACTUACIONS CURS 24-25
Nova Escola de Famílies dins del Pla Educatiu d’Entorn
Aquest any, el Pla Educatiu d’Entorn (PEE) del municipi incorpora la iniciativa «Escola de Famílies», un projecte que té com a objectiu oferir eines i suport a les famílies per millorar la criança, la comunicació i el benestar familiar amb un seguit de xerrades i activitats formatives per a les famílies de l’alumnat. Aquesta proposta està organitzada de manera conjunta per diverses entitats educatives locals, entre les quals es troben l’Escola Ramón y Cajal, l’Institut Manuel Sales i Ferré, l’AFA de l’escola, l’AMPA de l’institut, la Llar d’Infants Cuca de Llum, l’Escola de música municipal Joan Nadal Girona l’Ajuntament.
Amb la col·laboració de l’Espígol Espai de Joc Waldorf.
Les xerrades tractaran temes d’interès com la gestió emocional, l’acompanyament educatiu a casa i la prevenció de conflictes, buscant enfortir la relació entre les famílies i el sistema educatiu, així com fomentar un entorn d’aprenentatge saludable per als infants i adolescents.
Amb aquesta nova Escola de Famílies, el PEE vol seguir apostant per la formació i el suport a les famílies com a peça clau en el desenvolupament integral de l’alumnat.
NOTÍCIES
LLIBRET D’ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Llibret d’Activitats Extraescolars: Informació per a les Famílies
El mes de setembre, es va fer arribar a les famílies un llibret en format PDF que recollia totes les activitats extraescolars disponibles a la població. Aquest llibret incloïa informació detallada sobre els horaris, les diferents activitats ofertades i els preus corresponents.
Gràcies a aquesta iniciativa, les famílies van poder consultar de manera fàcil i ràpida totes les opcions d’oci educatiu per als seus fills, ajudant-les a prendre decisions informades sobre les activitats extraescolars que més s’ajustaven als interessos i necessitats dels seus nens i nenes.
ACTUACIONS CURS 23-24
ACTIVITATS D’INTERPRETACIÓ: TEATRE A L’ESCOLA
L’alumnat de CM ha participat en una activitat d’interpretació de superherois i superheroïnes a Dansing
L’Acadèmia d’Arts Escèniques Dansing ha organitzat una activitat especial per a l’alumnat de Cicle Mitjà (CM). Cada grup tindrà l’oportunitat de participar en dues sessions dedicades a la interpretació de diferents personatges, treballant l’expressió artística a través dels rols.
Aquestes sessions seguiran el fil conductor del curs, centrat en els superherois i les superheroïnes, figures que promouen valors com la responsabilitat, el respecte i la cohesió. L’alumnat de CM ha estat seleccionat perquè es considera que aquesta etapa educativa és ideal per treballar aquestes competències des d’un enfocament interpretatiu i lúdic.
L’activitat busca fomentar el treball en equip, el respecte i l’autoexpressió a través del joc de rols, afavorint així una major cohesió dins dels grups.
ESTUDI ASSISTIT
Tallers per reforçar els continguts escolars amb l’acompanyament de monitors i la col·laboració de les famílies
S’han posat en marxa uns tallers educatius destinats a reforçar els continguts treballats a l’aula, agrupant els alumnes del mateix nivell. L’objectiu d’aquesta iniciativa és consolidar els aprenentatges de manera dinàmica i participativa, amb el suport d’un monitor o monitora especialitzats que guiaran els alumnes durant les sessions.
A més, en determinades ocasions, les famílies podran col·laborar de manera puntual en aquests tallers, enriquint així l’experiència educativa i fomentant la implicació de l’entorn familiar en el procés d’aprenentatge dels infants. Aquesta proposta busca reforçar els coneixements adquirits a l’escola i crear un espai de treball col·laboratiu i motivador.
PLA CATALÀ DE L’ESPORT
Activitat física lúdica i integradora per a l’alumnat de Primària
Un curs més s’ha posat en marxa una activitat física especialment adreçada a l’alumnat de Primària que necessita una pràctica més lúdica i integradora. L’objectiu és fomentar l’activitat física d’una manera atractiva i adequada a les necessitats dels alumnes.
Tot i que es prioritza la participació dels cursos de Cicle Superior, ja que és en aquesta etapa on s’observen més canvis físics i psicològics en relació a l’exercici físic, enguany també s’ha ampliat l’oferta al segon nivell de Cicle Mitjà. Aquesta ampliació busca oferir més oportunitats a l’alumnat i formar un grup més divers i nombrós, afavorint així una millor cohesió i dinamisme en les sessions.
CLASSES D’ÀRAB
Nou programa d’ensenyament de llengua àrab i cultura marroquina a l’institut
En el marc del conveni de cooperació entre el Departament d’Ensenyament i el Govern del Regne del Marroc, s’ha posat en marxa un programa educatiu per ensenyar la llengua àrab i promoure la cultura marroquina a les escoles. Aquesta iniciativa té com a objectiu facilitar l’aprenentatge de l’idioma i fomentar el coneixement i respecte per la diversitat cultural entre l’alumnat.
CONEGUEM EL TERRITORI
Coneguem el territori: activitats educatives i culturals per a l’alumnat
Amb l’objectiu de promoure el coneixement del territori i enriquir l’experiència educativa, s’han organitzat diverses activitats per a l’alumnat, com ara el Saló de l’Ensenyament, la Trobada de Corals i les iniciatives de PROESO, així com diverses sortides acadèmiques.
ESTUDI ASSISTIT
Programa de suport a l’estudi fora de l’horari lectiu
S’ha posat en marxa una activitat de suport a l’estudi destinada a l’alumnat, que es realitza fora de l’horari lectiu. Aquesta iniciativa, tutoritzada per un mestre, té com a objectiu oferir un espai d’acompanyament per reforçar els aprenentatges i ajudar els estudiants amb les seves tasques acadèmiques. El programa busca millorar el rendiment escolar i fomentar hàbits d’estudi eficients.
PLA CATALÀ DE L’ESPORT
Activitat física lúdica i integradora per a l’alumnat d’ESO
Activitat física destinada a l’alumnat d’ESO amb l’objectiu de proporcionar una pràctica més lúdica i integradora. Aquesta iniciativa busca crear grups més nombrosos per fomentar un ambient de cohesió i diversió durant les sessions d’activitat física. Amb aquesta proposta, es pretén promoure el treball en equip i el gaudi de l’exercici, contribuint així al benestar físic i emocional dels estudiants.
VOLUNTARIAT PER LA LLENGUA
Programa de parelles lingüístiques per practicar català a través de la conversa
S’ha posat en marxa un nou programa de parelles lingüístiques per fomentar la pràctica del català mitjançant la conversa. La iniciativa està dirigida a alumnes nouvinguts amb coneixements bàsics de la llengua, que volen millorar la seva fluïdesa. Cada alumne serà emparellat amb un voluntari catalanoparlant, i les trobades es faran fora de l’horari escolar. L’objectiu és facilitar la integració dels estudiants i millorar la seva competència lingüística en un entorn informal i de suport.
TALLERS D’ANGLÈS
Tallers d’anglès per fomentar l’aprenentatge de la llengua entre els alumnes
Tallers en anglès dissenyats per promoure el gust per l’aprenentatge de l’idioma entre els alumnes. Aquestes activitats utilitzaran una varietat de materials adaptats a les diferents edats, incloent-hi materials visuals, titelles de dit i de mà, jocs, cançons i instruments de percussió. A més, es farà servir material manipulable per facilitar l’aprenentatge d’una manera lúdica i interactiva. L’objectiu és fomentar un ambient divertit i estimulant que ajudi els estudiants a adquirir competències en anglès de forma natural i entretinguda.
OBRA DE TEATRE
Estrena d’una obra de teatre amb col·loquis i material didàctic per a l’aula
S’ha estrenat una nova obra de teatre composta per tres petites obres que busquen entretenir i educar l’alumnat. Aquesta proposta inclou col·loquis posteriors a les representacions, que permetran als estudiants reflexionar sobre els temes tractats i fomentar el debat. A més, s’ha creat material didàctic específic per treballar a classe, facilitant així la integració dels continguts de l’obra amb l’aprenentatge acadèmic. Aquesta iniciativa busca enriquir l’experiència teatral i potenciar el pensament crític dels alumnes.
MALETA VIATGERA
La «Maleta Viatgera» fomenta l’ús de la biblioteca entre els alumnes de cicle inicial
Per fomentar l’ús de la biblioteca entre els alumnes de cicle inicial, s’ha creat l’activitat «Maleta Viatgera de l’Escola a la Biblioteca». Cada setmana, un alumne s’emporta a casa una maleta viatgera per llegir un llibre i explicar-lo a la classe. Aquest any, però, la maleta no contindrà cap llibre preseleccionat; els alumnes hauran de visitar la biblioteca per triar el seu llibre. Aquesta iniciativa busca incrementar l’interès per la lectura i animar els alumnes a emportar-se’n més llibres.
NOSALTRES LLEGIM!
El Pla de Lectura de la Biblioteca promou el gust per la lectura entre els alumnes
La biblioteca ha implementat un Pla de Lectura que inclou diverses activitats per fomentar el gust per la lectura i facilitar el procés d’aprenentatge i comprensió dels alumnes. Entre les activitats destacades, trobem el club de lectura “Llegim Junts” adreçat a nens i nenes de P5 i 1r, que es reuneix una vegada per setmana.
A més, s’ha creat el club de lectura “Va de Lletres” per als alumnes de 2n, que es reuneix un cop al mes. Finalment, el club de lectura “Superlectors” està dissenyat per a joves a partir de 12 anys, també amb una reunió mensual. Aquestes iniciatives busquen incentivar la lectura i crear un espai de trobada i intercanvi entre els joves lectors.
LOTS LLIBRES DE LECTURA
Lots de llibres sobre superherois per als alumnes de 5è i 6è
Aquest any, s’han preparat lots de llibres temàtics sobre superherois per als cursos de 5è i 6è, coincidint amb la temàtica que es treballa a l’escola. Aquesta iniciativa busca fomentar l’interès per la lectura entre els alumnes, alhora que s’alinea amb els continguts curriculars. Els llibres seleccionats ofereixen una àmplia varietat de narratives que permetran als estudiants explorar el món dels superherois mentre desenvolupen les seves habilitats de comprensió lectora.
SORTIDA OBRA DE TEATRE AMPOSTA
Representació d’una obra de teatre per l’alumnat de 3r d’ESO de l’Ins. Manuel Sales i Ferré a Amposta
L’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Manuel Sales i Ferré va representar una obra de teatre que havia estat treballada prèviament a l’aula. L’espectacle es va realitzar durant un dia del mes de maig a Amposta, on els estudiants van tenir l’oportunitat de conviure amb nois i noies d’altres centres educatius participants. Aquesta activitat no només va permetre als alumnes demostrar les seves habilitats artístiques, sinó que també va fomentar la interacció i el treball en equip entre diferents institucions educatives.
GRAVACIÓ CURTMETRATGE
Gravació del curtmetratge “Estela i Laia i la clau màgica”
Recentment, l’alumnat de l’escola va gravar el curtmetratge titulat “Estela i Laia i la clau màgica”, que explora la música del món Disney. Durant el projecte, els estudiants van tenir l’oportunitat de conèixer diversos personatges de les seves pel·lícules favorites.
Els alumnes van treballar intensament en el rodatge cinematogràfic, que va incloure la memorització de textos, la selecció de la música, el vestuari i les localitzacions. Aquest projecte no només va ser una experiència divertida, sinó que també va permetre als estudiants desenvolupar habilitats creatives i col·laboratives en el món del cinema.
GRAVACIÓ VIDEOCLIP
Gravació d’un videoclip de Nadal a l’escola
L’alumnat de l’escola ha treballat en la gravació d’un videoclip de Nadal titulat «Aquí és Nadal i estic content». Durant aquest projecte, els estudiants han après la música, han gravat el vídeo i s’han ocupat del vestuari i les localitzacions. A més, aquesta iniciativa promou la col·laboració entre els alumnes, els quals han compartit els seus esforços creatius amb els companys de l’institut. El videoclip s’ha convertit en una divertida i festiva manera de celebrar el Nadal i potenciar l’esperit de comunitat a l’escola.
REPRESENTACIÓ MUSICAL “ALÍCIA AL PAÍS DE LES MERAVELLES”
Representació musical de “Alícia al país de les meravelles” per alumnes d’Elemental 2
Els alumnes d’Elemental 2 van representar el musical “Alícia al país de les meravelles” en una actuació conjunta amb la banda de música, la coral de la banda i els alumnes d’Elemental 1.
La representació va ser un gran èxit, amb un públic entusiasmat que va gaudir de les interpretacions dels joves artistes. Aquesta col·laboració entre diferents grups va enriquir l’esdeveniment, destacant el talent i la dedicació dels alumnes en el món del teatre musical. L’activitat va ser una magnífica oportunitat per fomentar l’amor per les arts escèniques i la música entre els estudiants.
REPRESENTACIÓ TEATRE MUSCIAL
Representació del teatre musical «Peter Pan» per alumnes d’Elemental 1
Recentment, els alumnes d’Elemental 1 de l’escola van portar a escena el teatre musical «Peter Pan». Els estudiants van realitzar dues representacions, una dedicada a les seves famílies i l’altra per als seus companys d’altres escoles.
Els joves actors van mostrar el seu talent i dedicació, interpretant els personatges de la famosa història amb gran entusiasme i energia. Aquest esdeveniment va ser una oportunitat magnífica per fomentar la creativitat i el treball en equip entre els alumnes, així com per compartir l’amor pel teatre amb la comunitat.
CONCERT DE NADAL
Concert de Nadal a l’escola de música
L’escola de música va celebrar el seu tradicional Concert de Nadal, on els alumnes de diferents aules van mostrar els fruits del seu treball durant el primer trimestre. Des dels més petits d’1 any fins als membres de la banda juvenil, els estudiants van interpretar diversos repertoris basats en temàtiques nadalenques.
A més, aquest any, els usuaris del programa Respir també van participar activament en l’esdeveniment, aportant una dimensió inclusiva i festiva al concert. L’activitat va ser un gran èxit i va permetre als alumnes compartir el seu talent amb familiars i amics en un ambient càlid i festiu.
AUDICIONS 1r i 2n QUATRIMESTRE
Audicions de Roda de Corda al primer i segon quadrimestre
Durant el primer i segon quadrimestre, els alumnes de sensibilització de l’escola de música han estat aprenent a tocar tres instruments amb l’ajuda de la seva llengua materna i cançons populars catalanes. Aquestes activitats han culminat en dues audicions: una a l’escola de música i una altra a les escoles.
Les audicions han permès als alumnes mostrar els seus progressos i compartir el seu aprenentatge amb familiars i companys. L’esdeveniment ha estat una gran oportunitat per fomentar l’interès per la música i valorar la riquesa de la cultura catalana entre els més petits.
POESIA A LA BIBLIOTECA
Poesia a la biblioteca amb acompanyament musical dels alumnes de grau professional
Recentment, els alumnes de grau professional es van desplaçar a la biblioteca per acompanyar musicalment la lectura de poesia que es va dur a terme al club de lectura. Aquesta activitat va permetre als estudiants combinar les arts escèniques amb la literatura, creant una experiència enriquidora tant per als lectors com per al públic assistent. L’esdeveniment va ser ben rebut i va fomentar l’interès per la poesia i la música entre els participants, contribuint a una atmosfera cultural vibrant a la biblioteca.
CONTE MUSICAT
Conte musicat a la biblioteca
Els alumnes de grau professional van presentar un conte musicat a la biblioteca, després d’haver treballat intensament en la seva creació. Els estudiants van escriure i compondre tant la història com la música del conte, demostrant la seva creativitat i talent. L’esdeveniment va ser un gran èxit, amb un públic entusiasta que va gaudir de la representació. Aquesta iniciativa va permetre als alumnes combinar la literatura i la música, fomentant una experiència cultural única a la biblioteca.
MÚSICA AL CARRER
L’Escola de Música al Carrer: Una Jornada Dedicada a la Música Disney
L’escola de música va sortir al carrer per celebrar una jornada plena d’activitats i actuacions de totes les agrupacions. Aquest any, el curs s’ha dedicat a la música Disney, i els alumnes van interpretar una selecció de temes emblemàtics de les pel·lícules.
A més, els alumnes de grau professional van presentar un musical, que va ser molt ben rebut pel públic assistent. L’esdeveniment va ser un gran èxit, convertint-se en una celebració vibrant de la música i un exemple de la dedicació dels alumnes i professors de l’escola.
CONCERT FI DE CURS A TRES BANDES
Concert de Fi de Curs a Tres Bandes
Els alumnes de l’escola de música van oferir un concert de fi de curs davant dels seus companys i companyes de l’escola Ramón y Cajal i de l’institut Manuel Sales i Ferré. Els estudiants van interpretar diverses obres que havien estat treballades durant el curs, demostrant el seu talent i esforç.
A més, els alumnes de l’escola i de l’institut van participar activament en l’esdeveniment, contribuint a crear un ambient festiu i de col·laboració entre els diferents centres educatius. El concert va ser un gran èxit, celebrant el treball en equip i l’amor per la música.
CONCERT FI DE CURS
ART I ESPORT
Art i Esport: Un Projecte per a Joves d’Ulldecona
Recentment, s’ha posat en marxa el projecte «Art i Esport», organitzat pels Serveis Socials Bàsics d’Ulldecona en coordinació amb el tècnic de joventut del municipi i l’Institut Manuel Sales i Ferré. El projecte, subvencionat per l’Ajuntament d’Ulldecona, està ubicat a les instal·lacions de l’institut, al pavelló d’esports del municipi i al Punt d’Informació Juvenil (Lúdik).
El projecte té com a objectiu facilitar la realització d’activitats extraescolars per als nois i noies de 12 a 16 anys que cursen ESO, potenciant el seu desenvolupament personal, així com treballar aspectes com l’autoestima i les habilitats socials. Es divideix en dues àrees d’actuació: l’esport, que inclou sortides per muntanya i bàsquet.
CAPSA DE MÚSICA
Capsa de Música: Activitats Musicals per als alumnes
Setmanalment, l’escola de música va dur a terme activitats musicals destinades als alumnes de l’Escola i del Lúdik, amb l’objectiu de conèixer elements musicals que sovint no es poden treballar a l’aula.
A través d’aquestes sessions, els alumnes van tenir l’oportunitat d’explorar diferents aspectes de la música i gaudir d’experiències noves que enriquirien la seva formació musical. L’activitat va ser ben rebuda pels participants, que van valorar positivament l’enfocament pràctic i diversificat d’aquestes propostes.
COOPERATIVISME I EMPRENEDORIA
Cooperativisme i Emprenedoria: Una Experiència Pràctica per als Alumnes
Recentment, l’escola va posar en marxa un projecte de cooperativisme i emprenedoria amb l’objectiu principal de potenciar l’emprenedoria dels alumnes mitjançant la simulació de la creació d’una empresa cooperativa. En aquest projecte, la participació i implicació dels alumnes eren fonamentals, ja que ells eren els responsables de prendre decisions i gestionar tant l’aspecte social com l’econòmic de la cooperativa.
Per tal d’enriquir l’experiència, els alumnes van realitzar visites a diverses cooperatives de l’entorn, la qual cosa els va permetre conèixer de primera mà el funcionament d’aquest tipus d’organitzacions. Aquesta iniciativa va ser molt valorada pels participants, que van gaudir d’una experiència educativa única i significativa.
ENGRESCA’T
Engresca’t: Un Projecte d’Oci Saludable per a Joves
El projecte «Engresca’t» va oferir activitats durant els caps de setmana per a joves a partir de 12 anys, amb una freqüència de cada tres setmanes. Cada 20-25 dies, es va organitzar una nova activitat en dissabte o diumenge, amb l’objectiu de fomentar l’oci saludable entre els adolescents.
Els participants van tenir l’oportunitat de gaudir d’experiències divertides i enriquidores, que promovien un estil de vida actiu i saludable. Aquesta iniciativa va ser ben rebuda pels joves, que van valorar positivament les diferents propostes d’oci que se’ls van oferir al llarg del projecte.
ESCOLES ESPORTIVES
Escoles Esportives: Una Ampla Oferta per al Curs 2023-2024
Les Escoles Esportives Municipals van oferir una oferta molt àmplia durant el curs 2023-2024, tant en termes d’esports com de grups i horaris. Els més petits van poder participar en sessions de psicomotricitat, jocs, iniciació esportiva i multiesports. D’altra banda, els alumnes més grans van tenir l’oportunitat de practicar una gran varietat d’esports, incloent Tennis Taula, Escacs, Ritmes i Balls, Voleibol, Handbol, Futbol Sala, Bàdminton, Atletisme, entre d’altres.
A més, es va establir un grup dedicat als Hàbits Saludables, amb l’objectiu de promoure un estil de vida saludable entre els participants. Els alumnes també van tenir l’oportunitat de competir en les Jocs Esportius Escolars de Catalunya, afavorint la seva participació en esdeveniments esportius a nivell regional. Aquesta iniciativa va ser molt ben rebuda, contribuint a fomentar l’activitat física i l’oci saludable entre els joves.
LLIBRET D’ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Llibret d’Activitats Extraescolars: Informació per a les Famílies
El mes de setembre, es va fer arribar a les famílies un llibret en format PDF que recollia totes les activitats extraescolars disponibles a la població. Aquest llibret incloïa informació detallada sobre els horaris, les diferents activitats ofertades i els preus corresponents.
Gràcies a aquesta iniciativa, les famílies van poder consultar de manera fàcil i ràpida totes les opcions d’oci educatiu per als seus fills, ajudant-les a prendre decisions informades sobre les activitats extraescolars que més s’ajustaven als interessos i necessitats dels seus nens i nenes.
NATURA’T
Natura’t: Un Projecte Educatiu per la Conscienciació Mediambiental
El projecte «Natura’t» es va desenvolupar recentment al Lúdik, adreçat als alumnes de cicle superior i mitjà, amb l’objectiu principal de promoure la consciència sobre la importància del reciclatge i la preservació del medi ambient.
Durant el projecte, els alumnes van participar en diverses activitats, incloent xerrades informatives sobre el reciclatge i la gestió de residus, tallers pràctics sobre com reciclar correctament, i accions comunitàries com la neteja d’espais públics. A través d’aquestes iniciatives, els participants van recollir escombraries, fomentant un entorn més net i saludable per a tothom.
Les activitats van proporcionar als alumnes l’oportunitat d’aprendre sobre el problema de la contaminació i el seu impacte en el medi ambient, així com sobre les solucions i accions individuals i col·lectives que es poden prendre per afrontar aquestes qüestions. Aquesta iniciativa va ser molt ben rebuda per la comunitat, que va valorar positivament l’esforç dels joves en la seva contribució a la sostenibilitat.
LECXIT
Lecxit: Fomentant la Lectura a Ulldecona
El projecte Lecxit es va desenvolupar recentment a Ulldecona, amb la col·laboració d’un equip de voluntaris que es van dedicar a ajudar alumnes de 5è i 6è a millorar les seves habilitats de lectura. Cada setmana, durant una hora, els voluntaris es van reunir amb els alumnes a la Biblioteca d’Ulldecona per llegir i compartir moments de lectura.
Aquesta iniciativa va ser molt ben rebuda pels participants, que van poder gaudir d’un ambient favorable per a la lectura, a més de rebre el suport personalitzat dels voluntaris. El projecte va contribuir significativament a fomentar l’hàbit de llegir entre els joves i a millorar les seves competències literàries.
PARC DE NADAL
Parc de Nadal: Activitats Festives per a Infants
Durant les setmanes de Nadal, es va dur a terme el projecte «Parc de Nadal», que va oferir una sèrie d’activitats dissenyades per a infants de fins a 12 anys. Aquest esdeveniment va proporcionar un espai festiu ple de diversió i entreteniment, on els més petits van poder gaudir d’una varietat d’activitats i jocs relacionats amb les festes nadalenques.
Els infants van participar en tallers creatius, jocs de grup i diverses activitats lúdiques que van fomentar l’esperit nadalenc. Aquest projecte va ser molt ben rebut per les famílies, que van valorar positivament l’oportunitat que els seus fills gaudissin d’un entorn alegre i festiu durant les vacances. El Parc de Nadal va ser un èxit rotund, contribuint a crear records inoblidables durant la temporada nadalenca.
PARLEM-NE
Parlem-ne: Xerrades per a Joves sobre Temes d’Actualitat
Durant els dimarts de 18.00h a 19.00h, es van dur a terme les xerrades del projecte «Parlem-ne», adreçades a joves de 12 a 16 anys. Aquestes sessions van abordar diversos temes d’actualitat, educació i cinema, fomentant la participació activa dels assistents en les diferents activitats proposades.
Els joves van tenir l’oportunitat de compartir les seves opinions i reflexionar sobre qüestions rellevants, creant un espai de diàleg i intercanvi d’idees. Aquesta iniciativa va ser ben rebuda, ja que va permetre als participants explorar temes d’interès i potenciar la seva capacitat crítica en un ambient col·laboratiu i respectuós.
PLACES SOCIALS I PLACES SOCIALS ESTIU
Places Socials i Places Socials Estiu: Suport a les Famílies
Durant el darrer període, es va dur a terme l’activitat de «Places Socials» i «Places Socials Estiu», coordinada amb Serveis Socials per identificar famílies que podien beneficiar-se d’aquest tipus d’ajuda. Així, es van oferir places socials a les activitats de lleure més destacades de la població, garantint la participació dels infants independentment de la seva situació econòmica. Aquesta iniciativa va ser valorada positivament per fomentar la inclusió i el suport a les famílies necessitades.
PROJECTE XARXES SOCIALS
Projecte Xarxes Socials: Fomentant Valors a Lúdik
Recentment, es va dur a terme el «Projecte Xarxes Socials» al centre obert Lúdik, amb l’objectiu de fomentar els valors entre els joves participants. A través de diverses xerrades, es van abordar temes relatius a l’ús responsable de les xarxes socials, promovent una reflexió crítica sobre la seva influència en la vida quotidiana.
Els assistents van tenir l’oportunitat de discutir aspectes com la privacitat, el respecte i la seguretat en línia, així com les conseqüències del seu ús. Aquesta iniciativa va ser molt ben rebuda, ja que va contribuir a crear una consciència més gran sobre la importància d’un comportament responsable en l’entorn digital.
VETLLEM PER TU
Vetllem per Tu: Inclusió dels Infants i Joves amb Necessitats Especials
Recentment, el programa «Vetllem per Tu» ha permès que els infants i joves amb necessitats especials, adaptacions o que requereixen acompanyament puguin participar en totes les activitats extraescolars i d’oci organitzades a Ulldecona i els seus barris.
Mitjançant la figura d’una persona d’acompanyament, els participants han pogut gaudir de les diferents activitats amb el suport necessari. Prèviament, es va realitzar una inscripció per assegurar que cada nen i jove rebés l’atenció adequada. Aquesta iniciativa ha estat molt ben rebuda, ja que fomenta la inclusió i permet que tots els infants i joves puguin gaudir de les mateixes oportunitats d’oci i aprenentatge.
SANT JORDI
Sant Jordi: Celebració de la Cultura i la Lectura
El passat dia de Sant Jordi, es va portar a terme un seguit d’activitats organitzades per diverses entitats de la població amb l’objectiu de promoure aquesta festivitat tan significativa. La jornada va estar plena d’actuacions, tallers i activitats culturals que van captivar tant grans com petits.
Els assistents van gaudir de lectures, representacions teatrals, i exposicions, tot celebrant la importància de la literatura i la cultura. Aquesta celebració va ser un èxit rotund, fomentant l’amor pels llibres i les roses, així com la cohesió social entre la comunitat.
655420137
pee@ulldecona.cat