El Pla Educatiu d’Entorn (PEE) d’Ulldecona sorgeix com a resposta a la diversitat cultural i les diferents procedències de la població, amb l’objectiu de coordinar i reforçar les iniciatives educatives integradores tant dels centres educatius com d’altres entitats locals.

Aquest projecte busca optimitzar els recursos del municipi, beneficiant no només alumnes i docents, sinó també les famílies, per promoure una educació més inclusiva i enriquidora.

El PEE és una eina en constant revisió, dissenyada per adaptar-se a les necessitats emergents i afavorir la col·laboració entre els diferents agents educatius. A llarg termini, es preveu que el pla ajudi a promoure la diversitat cultural, optimitzar els recursos locals, incrementar la participació familiar i millorar la capacitat de resposta als nous reptes educatius i socials.

En resum, el PEE d’Ulldecona es presenta com una oportunitat per fomentar la inclusió, la cooperació i el desenvolupament d’un entorn educatiu més ric i adaptat a les necessitats de la comunitat.

OBJECTIUS:

  • Reduir l’índex de desigualtat en l’accés a recursos educatius
  • Impulsar programes de reforç acadèmic
  • Fomentar la pràctica activa de valors entre els alumnes
  • Desenvolupar programes de conscienciació cívica
  • Promoure l’assistència de les famílies en el màxim d’activitats del PEE
  • Integrar continguts interculturals a les activitats educatives
  • Afavorir l’ús de la llengua catalana com a eina de cohesió social
  • Incrementar la participació en activitat fisicoesportiva
  • Facilitar l’ús de plataformes i eines de col·laboració en línia

AGENTS EDUCATIUS IMPLICATS

PROJECTE MUSICAL ARTÍSTIC

MAPA DE RECURSOS

NOTÍCIES

Mayra Bogosel guanya el concurs del logotip del Pla Educatiu d’Entorn d’Ulldecona

Des del Pla Educatiu municipal es va impulsar una iniciativa adreçada a l’alumnat de 5è i 6è de primària i 1r i 2n d’ESO dels centres […]

Cooperativisme a la Jornada Àgora: Un Espai per a l’Economia Social i Cooperativa a les Terres de l’Ebre

El passat dissabte 5 d’abril, Ulldecona va acollir la Jornada Àgora, un espai dedicat a l’Economia Social i Cooperativa a les Terres de l’Ebre. Aquesta trobada […]

L’aula del projecte “Català per a tothom” visita l’Oficina de Turisme d’Ulldecona (Molí d’oli Cèsar Martinell).

El projecte “Català per a tothom” d’Ulldecona, impulsat pel Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament, té com a objectiu facilitar l’aprenentatge de la llengua catalana entre les […]

Reactivació del Comitè Ambiental i Civisme Municipal d’Ulldecona

Ahir, dimecres 12 de març, es va reprendre la reunió del Comitè Ambiental i Civisme Municipal, un espai de col·laboració entre l’Ajuntament d’Ulldecona, les escoles i […]

«Català per a Tothom: Un projecte d’integració i intercanvi cultural per a famílies nouvingudes»

El projecte Català per a tothom, dins del marc del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) municipal, té com a objectiu facilitar l’aprenentatge del català a les persones […]

Els alumnes de l’Escola Ramón y Cajal gaudeixen del conte musical “Layla, un viatge d’esperança” organitzat per la Regidoria d’Educació d’Ulldecona

El passat dimecres, els alumnes de l’Escola Ramón y Cajal van gaudir d’una activitat organitzada per la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Ulldecona. Va consistir del conte […]

Reunió de seguiment de les activitats educatives del PEE per al curs 2024-2025: optimització de recursos i coordinació d’iniciatives

La reunió celebrada el passat dimecres 19 de febrer va permetre tractar qüestions clau per al desenvolupament del pla en els propers mesos, amb l’objectiu de […]

Reunió per impulsar el Projecte Lecxit a Ulldecona: noves iniciatives i millores en la coordinació educativa

El projecte LECXIT a Ulldecona, impulsat per la Fundació Bofill, té com a objectiu millorar la comprensió lectora dels alumnes de primària mitjançant sessions de lectura […]

Ulldecona impulsa la millora educativa amb una nova reunió del Consell Escolar Municipal

Ahir, dimarts, es va celebrar el Consell Escolar Municipal d’Ulldecona, una trobada important en què van participar diversos agents educatius del municipi. L’alcaldessa, els regidors d’Ulldecona, […]

Reunió de Seguiment del Pla Educatiu d’Entorn d’Ulldecona

Aquest mes de gener, s’ha celebrat una reunió de seguiment del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) d’Ulldecona amb la participació d’Ana Vázquez, tècnica referent de Terres de […]

ACTUACIONS CURS 24-25

Nova Escola de Famílies dins del Pla Educatiu d’Entorn

Aquest any, el Pla Educatiu d’Entorn (PEE) del municipi incorpora la iniciativa «Escola de Famílies», un projecte que té com a objectiu oferir eines i suport a les famílies per millorar la criança, la comunicació i el benestar familiar amb un seguit de xerrades i activitats formatives per a les famílies de l’alumnat. Aquesta proposta està organitzada de manera conjunta per diverses entitats educatives locals, entre les quals es troben l’Escola Ramón y Cajal, l’Institut Manuel Sales i Ferré, l’AFA de l’escola, l’AMPA de l’institut, la Llar d’Infants Cuca de Llum, la Biblioteca Ulldecona,  l’Escola de música municipal Joan Nadal Girona i l’Ajuntament.
Amb la col·laboració de l’Espígol Espai de Joc Waldorf.

Les xerrades tractaran temes d’interès com la gestió emocional, l’acompanyament educatiu a casa i la prevenció de conflictes, buscant enfortir la relació entre les famílies i el sistema educatiu, així com fomentar un entorn d’aprenentatge saludable per als infants i adolescents.

Amb aquesta nova Escola de Famílies, el PEE vol seguir apostant per la formació i el suport a les famílies com a peça clau en el desenvolupament integral de l’alumnat.

NOTÍCIES

Creativitat i emocions al taller d’Art Teràpia per a famílies

Quasi una vintena de famílies van gaudir el passat dissabte 10 de maig d’un matí molt especial al Molí d’Oli Cèsar Martinell (Oficina de Turisme), on […]

Celebració de la Trobada Intercultural a l’Escola Ramón y Cajal en el marc de l’Escola de Famílies

El passat dimarts 29 d’abril, l’Escola Ramón y Cajal va ser l’escenari d’una jornada molt especial: la Trobada Intercultural, una activitat organitzada dins el programa de […]

Xarrada sobre Educació Sexual a càrrec de Pupitre Rojo: Eines per afrontar la sexualitat a les famílies.

L’Escola de Famílies va organitzar un taller, a càrrec de l’associació Pupitre Rojo, que va abordar la temàtica de l’educació sexual per a famílies, amb l’objectiu […]

Música en Família: Una Jornada Musical Inoblidable al Molí d’Oli Cèsar Martinell d’Ulldecona

El passat dissabte 15 de febrer, el Molí d’Oli Cèsar Martinell (Oficina de Turisme) va acollir l’activitat «Música en Família» organitzada per l’Escola Municipal de Música […]

Nova Agenda de l’Escola de Famílies per al Segon i Tercer Trimestre del Curs 2024-2025

L’escola de Famílies ha publicat una nova agenda per als pròxims mesos, amb l’objectiu de proporcionar a les famílies una visió clara de les activitats i […]

Xerrada: Els límits, bàsics per a un desenvolupament infantil saludable

El passat dimecres 22 de gener, l’Escola de Famílies va oferir una xerrada a càrrec d’Àuria G. Galceran, experta en pedagogia terapèutica i pedagogia Waldorf, a […]

La Biblioteca Ulldecona participarà com a col•laboradora de l’Escola de Famílies

Després d’una reunió celebrada el passat dilluns 16 de desembre, es va acordar que la Biblioteca Ulldecona seguirà com a col·laboradora en el projecte de l’Escola […]

L’Oficina de Turisme acull el conta-contes “La Bici de Lola” sobre les violències sexuals a la infància

El passat dijous, 28 de novembre, a les 17:30 h, el Molí d’Oli Cèsar Martinell, va ser l’escenari del conta-contes “La Bici de Lola”, a càrrec […]

Taller sobre Consum Responsable: Eines pràctiques per estalviar més

El passat dijous 14 de novembre, a les 17:30 h, es va celebrar al Molí d’Oli Cèsar Martinell (Oficina de Turisme) el taller «Consum responsable: Ja […]

Xerrada: «Addiccions sense substàncies» – Com prevenir-les? Què podem fer?

El passat dimarts 26 d’octubre a les 18:00h va tenir lloc al Molí d’Oli Cèsar Martinell (Oficina de Turisme) una xerrada titulada «Addiccions sense substàncies». L’esdeveniment […]

LLIBRET D’ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

Llibret d’Activitats Extraescolars: Informació per a les Famílies

El mes de setembre, es va fer arribar a les famílies un llibret en format PDF que recollia totes les activitats extraescolars disponibles a la població. Aquest llibret incloïa informació detallada sobre els horaris, les diferents activitats ofertades i els preus corresponents.

Gràcies a aquesta iniciativa, les famílies van poder consultar de manera fàcil i ràpida totes les opcions d’oci educatiu per als seus fills, ajudant-les a prendre decisions informades sobre les activitats extraescolars que més s’ajustaven als interessos i necessitats dels seus nens i nenes.

VIU LA MÀGIA DEL NADAL AL PARC INFANTIL!

Parc de Nadal: Activitats Festives per a Infants

Aquest Nadal, el projecte Parc Infantil de Nadal va transformar les vacances en una experiència inoblidable per als més petits. Durant diverses setmanes, els nens i nenes fins a 12 anys van poder gaudir d’un espai ple de màgia, diversió i activitats inspirades en les festes nadalenques.

El parc va ser un punt de trobada per a la creativitat i l’entreteniment. Els infants van participar en una àmplia gamma de tallers artístics, jocs en grup i activitats lúdiques, totes pensades per fomentar l’esperit nadalenc i reforçar el sentiment de comunitat. A més, els pares van poder gaudir de la tranquil·litat sabent que els seus fills estaven immersos en un entorn segur i festiu.

Per als adolescents del municipi, el Casal Jove va oferir una varietat d’activitats especials pensades per a ells. Amb propostes de dinàmiques de grup, tallers creatius i jocs interactius, els joves van tenir l’oportunitat de viure el Nadal de manera diferent, connectant amb altres joves del municipi i gaudint d’unes festes divertides i enriquidores.

El Parc Infantil de Nadal van ser un èxit rotund entre les famílies i joves, que van destacar la qualitat i la diversió de les activitats. Així, tant els nens com els adolescents van crear records inoblidables, compartint una experiència única durant la temporada nadalenca.

EL PROJECTE «PETITS CIENTÍFICS» AL LÚDIK: APRENDRE CIÈNCIA DE MANERA DIVERTIDA

El projecte «Petits científics» a Lúdik permet als alumnes de 1r a 6è explorar el món de la ciència a través d’experiments pràctics i divertits.

El projecte «Petits científics», adreçat a alumnes de 1r a 6è de primària, s’ha implantat a Lúdik amb l’objectiu de fomentar l’interès per la ciència d’una manera pràctica i divertida. Cada setmana, els estudiants tenen l’oportunitat d’investigar diversos temes científics i realitzar experiments, des de reaccions químiques fins a fenòmens naturals.

A través d’activitats lúdiques, els alumnes treballen en equip, desenvolupen habilitats de resolució de problemes i aprenen a aplicar els coneixements científics en situacions pràctiques. El projecte promou la creativitat i el pensament crític, creant un espai on els nens poden explorar, descobrir i entendre el món que els envolta.

Aquesta iniciativa també ajuda els estudiants a integrar coneixements d’altres matèries com la tecnologia o les matemàtiques, convertint la ciència en una eina transversal d’aprenentatge. Amb «Petits científics»,  el Lúdik ofereix als infants una forma innovadora de gaudir i aprendre ciència.

PROJECTE: VETLLEM PER TU

Vetllem per Tu: Promovent la Inclusió d’Infants i Joves amb Necessitats Especials

El programa «Vetllem per Tu» s’ha implementat recentment a Ulldecona i els seus barris per garantir que infants i joves amb necessitats especials puguin participar en totes les activitats extraescolars i vacacionals. Mitjançant la figura d’una persona d’acompanyament, els participants poden gaudir de les activitats amb el suport necessari, assegurant que cada nen i jove rebi l’atenció adequada.

Les inscripcions prèvies permeten adaptar les activitats a les necessitats individuals de cada nen o jove, fomentant la inclusió i igualtat d’oportunitats. Aquesta iniciativa ha estat molt ben acollida per la comunitat, ja que permet que tots els infants i joves puguin participar en espais d’oci i aprenentatge sense barreres, ja siguin activitats extraescolars o durant les vacances. «Vetllem per Tu» és una aposta clara per un entorn més inclusiu i accessible per a tots.

ENGRESCA’T

Engresca’t: Oci Saludable per a Joves els Caps de Setmana

El projecte «Engresca’t» busca fomentar l’oci saludable entre els joves a partir de 12 anys amb activitats mensuals durant els caps de setmana. Cada mes, s’organitza una activitat en dissabte o diumenge, oferint als adolescents l’oportunitat de gaudir d’experiències que promouen un estil de vida actiu i positiu.

Amb aquesta iniciativa, els joves poden participar en activitats divertides i enriquidores que, a més de ser entretingudes, els ajuden a desenvolupar hàbits saludables. El projecte ha estat molt ben rebut per la seva capacitat de proporcionar alternatives d’oci per als joves, fora dels hàbits sedentaris, i per fomentar la participació activa en la comunitat.

PROJECTE NATURA’T

Projecte «Natura’t»: Educant per un Futur Sostenible

Recentment, el projecte «Natura’t» va tenir lloc al Lúdik, amb l’objectiu de sensibilitzar els alumnes de cicle superior i mitjà sobre la importància de cuidar el medi ambient i practicar el reciclatge. Aquesta iniciativa, que combina aprenentatge teòric i pràctic, busca motivar els joves a prendre consciència de la seva responsabilitat en la protecció del planeta.

Durant el desenvolupament del projecte, els estudiants van participar en diverses activitats educatives i accions comunitàries. Van assistir a xerrades sobre el reciclatge i la gestió de residus, on van aprendre com fer-ho de manera correcta per contribuir a un món més net. A més, van realitzar tallers pràctics que els van ensenyar a classificar i gestionar els residus de forma efectiva.

Un dels moments més destacats va ser la neteja d’espais públics, on els alumnes van recollir escombraries de parcs i carrers, col·laborant així a la creació d’un entorn més saludable i sostenible per a tota la comunitat.

Aquesta experiència va permetre als participants entendre la gravetat del problema de la contaminació i les seves conseqüències per al medi ambient. També es van explorar les possibles solucions i les accions individuals i col·lectives que es poden dur a terme per millorar la situació.

El projecte va ser molt ben acollit per la comunitat local, que va valorar positivament l’esforç i la implicació dels joves en la creació d’un futur més sostenible. Amb iniciatives com aquesta, es fomenta una cultura de conscienciació ambiental que, sens dubte, influirà en la forma en què les futures generacions interactuaran amb el seu entorn.

PARLEM-NE

«Parlem-ne»: Un Espai de Diàleg per a Joves

Els dimarts, de 18.00h a 19.00h, es realitzen les sessions de «Parlem-ne», un espai destinat a joves de 12 a 16 anys on poden debatre temes d’actualitat, educació, cinema i altres àrees d’interès. Aquestes xerrades setmanals ofereixen l’oportunitat de parlar sobre temes socials, polítics i culturals, fomentant el pensament crític i la participació activa.

Cada sessió està moderada per experts i inclou activitats dinàmiques que permeten als participants compartir les seves opinions i reflexionar junts sobre els temes tractats. Els joves poden explorar qüestions com la salut mental, les tendències educatives o les pel·lícules que més els interessen, tot aprenent a escoltar i respectar les opinions dels altres.

«Parlem-ne» és una iniciativa que ajuda els joves a desenvolupar habilitats socials, emocionals i comunicatives, i a ser més conscients del món que els envolta, creant un espai inclusiu i d’intercanvi.

PLACES SOCIALS EXTRAESCOLARS I PLACES SOCIALS ACTIVITATS ESTIU

«Places Socials Extraescolars i Places Socials Activitats Estiu»: Accés al Lleure per a Famílies Vulnerables

«Places Socials Extraescolars i Places Socials Activitats Estiu» és una iniciativa que, en coordinació amb Serveis Socials, ofereix places per a activitats de lleure a famílies en situació de vulnerabilitat. L’objectiu és garantir que tots els nens i nenes, independentment de la seva situació econòmica, puguin participar en activitats educatives i recreatives que afavoreixin el seu desenvolupament personal i social.

A través de la col·laboració amb diversos agents de la comunitat, es poden identificar les famílies que necessiten aquesta ajuda, oferint-los la possibilitat de gaudir de tallers, casals i altres activitats de lleure. Aquesta iniciativa fomenta la igualtat d’oportunitats, la cohesió social i el benestar infantil, contribuint a la inclusió i a l’accés a experiències enriquidores per a tots els infants.

CATALÀ PER A TOTHOM

El projecte Català per a tothom facilita l’aprenentatge del català a les persones nouvingudes a l’escola Ramón y Cajal.

El projecte Català per a tothom, dins del marc del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) municipal, té com a objectiu facilitar l’aprenentatge del català a les persones nouvingudes, promovent la interacció entre cultures a través de la llengua. Aquest projecte, que es desenvolupa a l’escola Ramón y Cajal, convida a les famílies a participar-hi, oferint classes d’aprenentatge de català adaptades a les seves necessitats.

Les sessions es basen en converses dinàmiques, on els participants no només aprenen vocabulari i gramàtica, sinó que també poden compartir les seves pròpies tradicions culturals. D’aquesta manera, les famílies poden expressar-se en català mentre expliquen els seus costums, creant un espai d’intercanvi cultural que enriqueix l’aprenentatge i la convivència. Els tres mestres de suport que guien el projecte ofereixen una atenció personalitzada, ajudant els participants a integrar-se i a millorar la seva comprensió i expressió oral en català.

El mètode d’ensenyament és molt pràctic i comunicatiu, amb activitats adaptades a les situacions quotidianes que els participants poden trobar en el seu dia a dia. Així, el projecte no només busca l’aprenentatge de la llengua, sinó també la creació de vincles entre les diferents cultures i la comunitat local.

Aquest enfocament ha obtingut una gran participació per part de les famílies, que veuen en aquesta iniciativa una oportunitat per a la seva integració i, alhora, per compartir la riquesa de les seves pròpies tradicions. El projecte ajuda a fomentar la cohesió social i a enfortir els llaços entre els diferents grups culturals de la comunitat, contribuint a la creació d’un entorn més inclusiu i divers.

GRAVACIÓ VIDEOCLIP

Gravació d’un videoclip de Nadal: 

Aquest desembre, els alumnes de l’institut han estat treballant en un projecte molt especial: la gravació d’un videoclip de Nadal! Durant les últimes setmanes, els estudiants han estat immersos en el procés creatiu, que ha inclòs aprendre la música, enregistrar tant la música com el vídeo, seleccionar el vestuari adient i escollir les localitzacions perfectes per a les imatges.

El projecte ha estat una gran oportunitat perquè els estudiants treballessin en equip i posessin en pràctica els seus coneixements artístics i tècnics. Han preparat una peça musical que celebra l’esperit nadalenc i han creat un videoclip ple de màgia i emoció.

Les localitzacions han estat escollides pensant en l’ambient nadalenc: des de sales decorades fins a exteriors amb llums i decoracions típiques de la temporada. Els alumnes han pogut explorar diferents tècniques d’enregistrament i treballar amb el seu vestuari per aconseguir el millor resultat visual.

Un cop finalitzada la gravació, el videoclip es compartira amb tota la comunitat educativa. Així, tots els alumnes de l’institut podran gaudir d’aquesta creació conjunta, que reflecteix l’esperit de col·laboració, creativitat i la màgia del Nadal.

Viu el Nadal amb nosaltres i gaudeix d’aquest projecte tan especial!

Videoclip: VIU EL NADAL

GRAVACIÓ CURTMETRATGE:

Gravació del curtmetratge “La Gran Funció”

Els estudiants de l’escola han estrenat el seu propi curtmetratge titulat «La Gran Funció», una producció que explora la música i els personatges més icònics de Broadway. Durant el rodatge, els alumnes van tenir l’oportunitat de descobrir i interpretar alguns dels seus personatges favorits de les pel·lícules musicals més conegudes.

El projecte va ser una experiència immersiva en el món del cinema, on els estudiants van treballar intensament en la memorització de textos, la selecció de la música, el disseny del vestuari i l’elecció de les localitzacions. A més de la diversió que va generar entre els participants, aquest projecte va permetre als alumnes desenvolupar habilitats creatives i col·laboratives, afavorint el seu creixement personal i artístic en un context cinematogràfic.

Curtmetratge: LA GRAN FUNCIÓ

ACTUACIONS CURS 23-24

ACTIVITATS D’INTERPRETACIÓ: TEATRE A L’ESCOLA

L’alumnat de CM ha participat en una activitat d’interpretació de superherois i superheroïnes a Dansing

L’Acadèmia d’Arts Escèniques Dansing ha organitzat una activitat especial per a l’alumnat de Cicle Mitjà (CM). Cada grup tindrà l’oportunitat de participar en dues sessions dedicades a la interpretació de diferents personatges, treballant l’expressió artística a través dels rols.

Aquestes sessions seguiran el fil conductor del curs, centrat en els superherois i les superheroïnes, figures que promouen valors com la responsabilitat, el respecte i la cohesió. L’alumnat de CM ha estat seleccionat perquè es considera que aquesta etapa educativa és ideal per treballar aquestes competències des d’un enfocament interpretatiu i lúdic.

L’activitat busca fomentar el treball en equip, el respecte i l’autoexpressió a través del joc de rols, afavorint així una major cohesió dins dels grups.

ESTUDI ASSISTIT

Tallers per reforçar els continguts escolars amb l’acompanyament de monitors i la col·laboració de les famílies

S’han posat en marxa uns tallers educatius destinats a reforçar els continguts treballats a l’aula, agrupant els alumnes del mateix nivell. L’objectiu d’aquesta iniciativa és consolidar els aprenentatges de manera dinàmica i participativa, amb el suport d’un monitor o monitora especialitzats que guiaran els alumnes durant les sessions.

A més, en determinades ocasions, les famílies podran col·laborar de manera puntual en aquests tallers, enriquint així l’experiència educativa i fomentant la implicació de l’entorn familiar en el procés d’aprenentatge dels infants. Aquesta proposta busca reforçar els coneixements adquirits a l’escola i crear un espai de treball col·laboratiu i motivador.

PLA CATALÀ DE L’ESPORT

Activitat física lúdica i integradora per a l’alumnat de Primària

Un curs més s’ha posat en marxa una activitat física especialment adreçada a l’alumnat de Primària que necessita una pràctica més lúdica i integradora. L’objectiu és fomentar l’activitat física d’una manera atractiva i adequada a les necessitats dels alumnes.

Tot i que es prioritza la participació dels cursos de Cicle Superior, ja que és en aquesta etapa on s’observen més canvis físics i psicològics en relació a l’exercici físic, enguany també s’ha ampliat l’oferta al segon nivell de Cicle Mitjà. Aquesta ampliació busca oferir més oportunitats a l’alumnat i formar un grup més divers i nombrós, afavorint així una millor cohesió i dinamisme en les sessions.

CLASSES D’ÀRAB

Nou programa d’ensenyament de llengua àrab i cultura marroquina a l’institut

En el marc del conveni de cooperació entre el Departament d’Ensenyament i el Govern del Regne del Marroc, s’ha posat en marxa un programa educatiu per ensenyar la llengua àrab i promoure la cultura marroquina a les escoles. Aquesta iniciativa té com a objectiu facilitar l’aprenentatge de l’idioma i fomentar el coneixement i respecte per la diversitat cultural entre l’alumnat.

CONEGUEM EL TERRITORI

Coneguem el territori: activitats educatives i culturals per a l’alumnat

Amb l’objectiu de promoure el coneixement del territori i enriquir l’experiència educativa, s’han organitzat diverses activitats per a l’alumnat, com ara el Saló de l’Ensenyament, la Trobada de Corals i les iniciatives de PROESO, així com diverses sortides acadèmiques.

ESTUDI ASSISTIT

Programa de suport a l’estudi fora de l’horari lectiu

S’ha posat en marxa una activitat de suport a l’estudi destinada a l’alumnat, que es realitza fora de l’horari lectiu. Aquesta iniciativa, tutoritzada per un mestre, té com a objectiu oferir un espai d’acompanyament per reforçar els aprenentatges i ajudar els estudiants amb les seves tasques acadèmiques. El programa busca millorar el rendiment escolar i fomentar hàbits d’estudi eficients.

PLA CATALÀ DE L’ESPORT

Activitat física lúdica i integradora per a l’alumnat d’ESO

Activitat física destinada a l’alumnat d’ESO amb l’objectiu de proporcionar una pràctica més lúdica i integradora. Aquesta iniciativa busca crear grups més nombrosos per fomentar un ambient de cohesió i diversió durant les sessions d’activitat física. Amb aquesta proposta, es pretén promoure el treball en equip i el gaudi de l’exercici, contribuint així al benestar físic i emocional dels estudiants.

VOLUNTARIAT PER LA LLENGUA

Programa de parelles lingüístiques per practicar català a través de la conversa

S’ha posat en marxa un nou programa de parelles lingüístiques per fomentar la pràctica del català mitjançant la conversa. La iniciativa està dirigida a alumnes nouvinguts amb coneixements bàsics de la llengua, que volen millorar la seva fluïdesa. Cada alumne serà emparellat amb un voluntari catalanoparlant, i les trobades es faran fora de l’horari escolar. L’objectiu és facilitar la integració dels estudiants i millorar la seva competència lingüística en un entorn informal i de suport.

TALLERS D’ANGLÈS

Tallers d’anglès per fomentar l’aprenentatge de la llengua entre els alumnes

Tallers en anglès dissenyats per promoure el gust per l’aprenentatge de l’idioma entre els alumnes. Aquestes activitats utilitzaran una varietat de materials adaptats a les diferents edats, incloent-hi materials visuals, titelles de dit i de mà, jocs, cançons i instruments de percussió. A més, es farà servir material manipulable per facilitar l’aprenentatge d’una manera lúdica i interactiva. L’objectiu és fomentar un ambient divertit i estimulant que ajudi els estudiants a adquirir competències en anglès de forma natural i entretinguda.

OBRA DE TEATRE

Estrena d’una obra de teatre amb col·loquis i material didàctic per a l’aula

S’ha estrenat una nova obra de teatre composta per tres petites obres que busquen entretenir i educar l’alumnat. Aquesta proposta inclou col·loquis posteriors a les representacions, que permetran als estudiants reflexionar sobre els temes tractats i fomentar el debat. A més, s’ha creat material didàctic específic per treballar a classe, facilitant així la integració dels continguts de l’obra amb l’aprenentatge acadèmic. Aquesta iniciativa busca enriquir l’experiència teatral i potenciar el pensament crític dels alumnes.

MALETA VIATGERA

La «Maleta Viatgera» fomenta l’ús de la biblioteca entre els alumnes de cicle inicial

Per fomentar l’ús de la biblioteca entre els alumnes de cicle inicial, s’ha creat l’activitat «Maleta Viatgera de l’Escola a la Biblioteca». Cada setmana, un alumne s’emporta a casa una maleta viatgera per llegir un llibre i explicar-lo a la classe. Aquest any, però, la maleta no contindrà cap llibre preseleccionat; els alumnes hauran de visitar la biblioteca per triar el seu llibre. Aquesta iniciativa busca incrementar l’interès per la lectura i animar els alumnes a emportar-se’n més llibres.

NOSALTRES LLEGIM!

El Pla de Lectura de la Biblioteca promou el gust per la lectura entre els alumnes

La biblioteca ha implementat un Pla de Lectura que inclou diverses activitats per fomentar el gust per la lectura i facilitar el procés d’aprenentatge i comprensió dels alumnes. Entre les activitats destacades, trobem el club de lectura “Llegim Junts” adreçat a nens i nenes de P5 i 1r, que es reuneix una vegada per setmana.

A més, s’ha creat el club de lectura “Va de Lletres” per als alumnes de 2n, que es reuneix un cop al mes. Finalment, el club de lectura “Superlectors” està dissenyat per a joves a partir de 12 anys, també amb una reunió mensual. Aquestes iniciatives busquen incentivar la lectura i crear un espai de trobada i intercanvi entre els joves lectors.

LOTS LLIBRES DE LECTURA

Lots de llibres sobre superherois per als alumnes de 5è i 6è

Aquest any, s’han preparat lots de llibres temàtics sobre superherois per als cursos de 5è i 6è, coincidint amb la temàtica que es treballa a l’escola. Aquesta iniciativa busca fomentar l’interès per la lectura entre els alumnes, alhora que s’alinea amb els continguts curriculars. Els llibres seleccionats ofereixen una àmplia varietat de narratives que permetran als estudiants explorar el món dels superherois mentre desenvolupen les seves habilitats de comprensió lectora.

SORTIDA OBRA DE TEATRE AMPOSTA

Representació d’una obra de teatre per l’alumnat de 3r d’ESO de l’Ins. Manuel Sales i Ferré a Amposta

L’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut Manuel Sales i Ferré va representar una obra de teatre que havia estat treballada prèviament a l’aula. L’espectacle es va realitzar durant un dia del mes de maig a Amposta, on els estudiants van tenir l’oportunitat de conviure amb nois i noies d’altres centres educatius participants. Aquesta activitat no només va permetre als alumnes demostrar les seves habilitats artístiques, sinó que també va fomentar la interacció i el treball en equip entre diferents institucions educatives.

GRAVACIÓ CURTMETRATGE

Gravació del curtmetratge “Estela i Laia i la clau màgica”

Recentment, l’alumnat de l’escola va gravar el curtmetratge titulat “Estela i Laia i la clau màgica”, que explora la música del món Disney. Durant el projecte, els estudiants van tenir l’oportunitat de conèixer diversos personatges de les seves pel·lícules favorites.

Els alumnes van treballar intensament en el rodatge cinematogràfic, que va incloure la memorització de textos, la selecció de la música, el vestuari i les localitzacions. Aquest projecte no només va ser una experiència divertida, sinó que també va permetre als estudiants desenvolupar habilitats creatives i col·laboratives en el món del cinema.

CURTMETRATGE: ESTELA I LA CLAU MÀGICA

GRAVACIÓ VIDEOCLIP

Gravació d’un videoclip de Nadal a l’escola

L’alumnat de l’escola ha treballat en la gravació d’un videoclip de Nadal titulat «Aquí és Nadal i estic content». Durant aquest projecte, els estudiants han après la música, han gravat  el vídeo i s’han ocupat del vestuari i les localitzacions. A més, aquesta iniciativa promou la col·laboració entre els alumnes, els quals han compartit els seus esforços creatius amb els companys de l’institut. El videoclip s’ha convertit en una divertida i festiva manera de celebrar el Nadal i potenciar l’esperit de comunitat a l’escola.

Videoclip: "Aquí és Nadal i estic content"

REPRESENTACIÓ MUSICAL “ALÍCIA AL PAÍS DE LES MERAVELLES”

Representació musical de “Alícia al país de les meravelles” per alumnes d’Elemental 2

Els alumnes d’Elemental 2 van representar el musical “Alícia al país de les meravelles” en una actuació conjunta amb la banda de música, la coral de la banda i els alumnes d’Elemental 1.

La representació va ser un gran èxit, amb un públic entusiasmat que va gaudir de les interpretacions dels joves artistes. Aquesta col·laboració entre diferents grups va enriquir l’esdeveniment, destacant el talent i la dedicació dels alumnes en el món del teatre musical. L’activitat va ser una magnífica oportunitat per fomentar l’amor per les arts escèniques i la música entre els estudiants.

TEATRE MUSICAL: "ALÍCIA AL PAÍS DE LES MERAVELLES"

REPRESENTACIÓ TEATRE MUSCIAL

Representació del teatre musical «Peter Pan» per alumnes d’Elemental 1

Recentment, els alumnes d’Elemental 1 de l’escola van portar a escena el teatre musical «Peter Pan». Els estudiants van realitzar dues representacions, una dedicada a les seves famílies i l’altra per als seus companys d’altres escoles.

Els joves actors van mostrar el seu talent i dedicació, interpretant els personatges de la famosa història amb gran entusiasme i energia. Aquest esdeveniment va ser una oportunitat magnífica per fomentar la creativitat i el treball en equip entre els alumnes, així com per compartir l’amor pel teatre amb la comunitat.

Musical Peter Pan

CONCERT DE NADAL

Concert de Nadal a l’escola de música

L’escola de música va celebrar el seu tradicional Concert de Nadal, on els alumnes de diferents aules van mostrar els fruits del seu treball durant el primer trimestre. Des dels més petits d’1 any fins als membres de la banda juvenil, els estudiants van interpretar diversos repertoris basats en temàtiques nadalenques.

A més, aquest any, els usuaris del programa Respir també van participar activament en l’esdeveniment, aportant una dimensió inclusiva i festiva al concert. L’activitat va ser un gran èxit i va permetre als alumnes compartir el seu talent amb familiars i amics en un ambient càlid i festiu.

AUDICIONS 1r i 2n QUATRIMESTRE

Audicions de Roda de Corda al primer i segon quadrimestre

Durant el primer i segon quadrimestre, els alumnes de sensibilització de l’escola de música han estat aprenent a tocar tres instruments amb l’ajuda de la seva llengua materna i cançons populars catalanes. Aquestes activitats han culminat en dues audicions: una a l’escola de música i una altra a les escoles.

Les audicions han permès als alumnes mostrar els seus progressos i compartir el seu aprenentatge amb familiars i companys. L’esdeveniment ha estat una gran oportunitat per fomentar l’interès per la música i valorar la riquesa de la cultura catalana entre els més petits.

POESIA A LA BIBLIOTECA

Poesia a la biblioteca amb acompanyament musical dels alumnes de grau professional

Recentment, els alumnes de grau professional es van desplaçar a la biblioteca per acompanyar musicalment la lectura de poesia que es va dur a terme al club de lectura. Aquesta activitat va permetre als estudiants combinar les arts escèniques amb la literatura, creant una experiència enriquidora tant per als lectors com per al públic assistent. L’esdeveniment va ser ben rebut i va fomentar l’interès per la poesia i la música entre els participants, contribuint a una atmosfera cultural vibrant a la biblioteca.

CONTE MUSICAT

Conte musicat a la biblioteca

Els alumnes de grau professional van presentar un conte musicat a la biblioteca, després d’haver treballat intensament en la seva creació. Els estudiants van escriure i compondre tant la història com la música del conte, demostrant la seva creativitat i talent. L’esdeveniment va ser un gran èxit, amb un públic entusiasta que va gaudir de la representació. Aquesta iniciativa va permetre als alumnes combinar la literatura i la música, fomentant una experiència cultural única a la biblioteca.

MÚSICA AL CARRER

L’Escola de Música al Carrer: Una Jornada Dedicada a la Música Disney

L’escola de música va sortir al carrer per celebrar una jornada plena d’activitats i actuacions de totes les agrupacions. Aquest any, el curs s’ha dedicat a la música Disney, i els alumnes van interpretar una selecció de temes emblemàtics de les pel·lícules.

A més, els alumnes de grau professional van presentar un musical, que va ser molt ben rebut pel públic assistent. L’esdeveniment va ser un gran èxit, convertint-se en una celebració vibrant de la música i un exemple de la dedicació dels alumnes i professors de l’escola.

CONCERT FI DE CURS A TRES BANDES

Concert de Fi de Curs a Tres Bandes

Els alumnes de l’escola de música van oferir un concert de fi de curs davant dels seus companys i companyes de l’escola Ramón y Cajal i de l’institut Manuel Sales i Ferré. Els estudiants van interpretar diverses obres que havien estat treballades durant el curs, demostrant el seu talent i esforç.

A més, els alumnes de l’escola i de l’institut van participar activament en l’esdeveniment, contribuint a crear un ambient festiu i de col·laboració entre els diferents centres educatius. El concert va ser un gran èxit, celebrant el treball en equip i l’amor per la música.

CONCERT FI DE CURS

Concert de Fi de Curs: Un Reflex del Treball Realitzat

L’escola va celebrar el seu concert de fi de curs, on les diferents aules van mostrar el fruit del treball realitzat durant el segon quadrimestre. Els alumnes, que anaven des dels més petits d’un any fins als membres de la coral de la banda, van interpretar una variada selecció de peces musicals.

L’esdeveniment va ser un gran èxit, amb un públic entusiasta que va gaudir de les actuacions dels joves talents. Aquesta jornada no només va permetre als alumnes demostrar el seu aprenentatge, sinó que també va reforçar l’esperit de comunitat i l’amor per la música dins l’escola.

ART I ESPORT

Art i Esport: Un Projecte per a Joves d’Ulldecona

Recentment, s’ha posat en marxa el projecte «Art i Esport», organitzat pels Serveis Socials Bàsics d’Ulldecona en coordinació amb el tècnic de joventut del municipi i l’Institut Manuel Sales i Ferré. El projecte, subvencionat per l’Ajuntament d’Ulldecona, està ubicat a les instal·lacions de l’institut, al pavelló d’esports del municipi i al Punt d’Informació Juvenil (Lúdik).

El projecte té com a objectiu facilitar la realització d’activitats extraescolars per als nois i noies de 12 a 16 anys que cursen ESO, potenciant el seu desenvolupament personal, així com treballar aspectes com l’autoestima i les habilitats socials. Es divideix en dues àrees d’actuació: l’esport, que inclou sortides per muntanya i bàsquet.

CAPSA DE MÚSICA

Capsa de Música: Activitats Musicals per als alumnes

Setmanalment, l’escola de música va dur a terme activitats musicals destinades als alumnes de l’Escola i del Lúdik, amb l’objectiu de conèixer elements musicals que sovint no es poden treballar a l’aula.

A través d’aquestes sessions, els alumnes van tenir l’oportunitat d’explorar diferents aspectes de la música i gaudir d’experiències noves que enriquirien la seva formació musical. L’activitat va ser ben rebuda pels participants, que van valorar positivament l’enfocament pràctic i diversificat d’aquestes propostes.

COOPERATIVISME I EMPRENEDORIA

Cooperativisme i Emprenedoria: Una Experiència Pràctica per als Alumnes

Recentment, l’escola va posar en marxa un projecte de cooperativisme i emprenedoria amb l’objectiu principal de potenciar l’emprenedoria dels alumnes mitjançant la simulació de la creació d’una empresa cooperativa. En aquest projecte, la participació i implicació dels alumnes eren fonamentals, ja que ells eren els responsables de prendre decisions i gestionar tant l’aspecte social com l’econòmic de la cooperativa.

Per tal d’enriquir l’experiència, els alumnes van realitzar visites a diverses cooperatives de l’entorn, la qual cosa els va permetre conèixer de primera mà el funcionament d’aquest tipus d’organitzacions. Aquesta iniciativa va ser molt valorada pels participants, que van gaudir d’una experiència educativa única i significativa.

ENGRESCA’T

Engresca’t: Un Projecte d’Oci Saludable per a Joves

El projecte «Engresca’t» va oferir activitats durant els caps de setmana per a joves a partir de 12 anys, amb una freqüència de cada tres setmanes. Cada 20-25 dies, es va organitzar una nova activitat en dissabte o diumenge, amb l’objectiu de fomentar l’oci saludable entre els adolescents.

Els participants van tenir l’oportunitat de gaudir d’experiències divertides i enriquidores, que promovien un estil de vida actiu i saludable. Aquesta iniciativa va ser ben rebuda pels joves, que van valorar positivament les diferents propostes d’oci que se’ls van oferir al llarg del projecte.

ESCOLES ESPORTIVES

Escoles Esportives: Una Ampla Oferta per al Curs 2023-2024

Les Escoles Esportives Municipals van oferir una oferta molt àmplia durant el curs 2023-2024, tant en termes d’esports com de grups i horaris. Els més petits van poder participar en sessions de psicomotricitat, jocs, iniciació esportiva i multiesports. D’altra banda, els alumnes més grans van tenir l’oportunitat de practicar una gran varietat d’esports, incloent Tennis Taula, Escacs, Ritmes i Balls, Voleibol, Handbol, Futbol Sala, Bàdminton, Atletisme, entre d’altres.

A més, es va establir un grup dedicat als Hàbits Saludables, amb l’objectiu de promoure un estil de vida saludable entre els participants. Els alumnes també van tenir l’oportunitat de competir en les Jocs Esportius Escolars de Catalunya, afavorint la seva participació en esdeveniments esportius a nivell regional. Aquesta iniciativa va ser molt ben rebuda, contribuint a fomentar l’activitat física i l’oci saludable entre els joves.

LLIBRET D’ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

Llibret d’Activitats Extraescolars: Informació per a les Famílies

El mes de setembre, es va fer arribar a les famílies un llibret en format PDF que recollia totes les activitats extraescolars disponibles a la població. Aquest llibret incloïa informació detallada sobre els horaris, les diferents activitats ofertades i els preus corresponents.

Gràcies a aquesta iniciativa, les famílies van poder consultar de manera fàcil i ràpida totes les opcions d’oci educatiu per als seus fills, ajudant-les a prendre decisions informades sobre les activitats extraescolars que més s’ajustaven als interessos i necessitats dels seus nens i nenes.

NATURA’T

Natura’t: Un Projecte Educatiu per la Conscienciació Mediambiental

El projecte «Natura’t» es va desenvolupar recentment al Lúdik, adreçat als alumnes de cicle superior i mitjà, amb l’objectiu principal de promoure la consciència sobre la importància del reciclatge i la preservació del medi ambient.

Durant el projecte, els alumnes van participar en diverses activitats, incloent xerrades informatives sobre el reciclatge i la gestió de residus, tallers pràctics sobre com reciclar correctament, i accions comunitàries com la neteja d’espais públics. A través d’aquestes iniciatives, els participants van recollir escombraries, fomentant un entorn més net i saludable per a tothom.

Les activitats van proporcionar als alumnes l’oportunitat d’aprendre sobre el problema de la contaminació i el seu impacte en el medi ambient, així com sobre les solucions i accions individuals i col·lectives que es poden prendre per afrontar aquestes qüestions. Aquesta iniciativa va ser molt ben rebuda per la comunitat, que va valorar positivament l’esforç dels joves en la seva contribució a la sostenibilitat.

LECXIT

Lecxit: Fomentant la Lectura a Ulldecona

El projecte Lecxit es va desenvolupar recentment a Ulldecona, amb la col·laboració d’un equip de voluntaris que es van dedicar a ajudar alumnes de 5è i 6è a millorar les seves habilitats de lectura. Cada setmana, durant una hora, els voluntaris es van reunir amb els alumnes a la Biblioteca d’Ulldecona per llegir i compartir moments de lectura.

Aquesta iniciativa va ser molt ben rebuda pels participants, que van poder gaudir d’un ambient favorable per a la lectura, a més de rebre el suport personalitzat dels voluntaris. El projecte va contribuir significativament a fomentar l’hàbit de llegir entre els joves i a millorar les seves competències literàries.

PARC DE NADAL

Parc de Nadal: Activitats Festives per a Infants

Durant les setmanes de Nadal, es va dur a terme el projecte «Parc de Nadal», que va oferir una sèrie d’activitats dissenyades per a infants de fins a 12 anys. Aquest esdeveniment va proporcionar un espai festiu ple de diversió i entreteniment, on els més petits van poder gaudir d’una varietat d’activitats i jocs relacionats amb les festes nadalenques.

Els infants van participar en tallers creatius, jocs de grup i diverses activitats lúdiques que van fomentar l’esperit nadalenc. Aquest projecte va ser molt ben rebut per les famílies, que van valorar positivament l’oportunitat que els seus fills gaudissin d’un entorn alegre i festiu durant les vacances. El Parc de Nadal va ser un èxit rotund, contribuint a crear records inoblidables durant la temporada nadalenca.

PARLEM-NE

Parlem-ne: Xerrades per a Joves sobre Temes d’Actualitat

Durant els dimarts de 18.00h a 19.00h, es van dur a terme les xerrades del projecte «Parlem-ne», adreçades a joves de 12 a 16 anys. Aquestes sessions van abordar diversos temes d’actualitat, educació i cinema, fomentant la participació activa dels assistents en les diferents activitats proposades.

Els joves van tenir l’oportunitat de compartir les seves opinions i reflexionar sobre qüestions rellevants, creant un espai de diàleg i intercanvi d’idees. Aquesta iniciativa va ser ben rebuda, ja que va permetre als participants explorar temes d’interès i potenciar la seva capacitat crítica en un ambient col·laboratiu i respectuós.

PLACES SOCIALS I PLACES SOCIALS ESTIU

Places Socials i Places Socials Estiu: Suport a les Famílies

Durant el darrer període, es va dur a terme l’activitat de «Places Socials» i «Places Socials Estiu», coordinada amb Serveis Socials per identificar famílies que podien beneficiar-se d’aquest tipus d’ajuda. Així, es van oferir places socials a les activitats de lleure més destacades de la població, garantint la participació dels infants independentment de la seva situació econòmica. Aquesta iniciativa va ser valorada positivament per fomentar la inclusió i el suport a les famílies necessitades.

PROJECTE XARXES SOCIALS

Projecte Xarxes Socials: Fomentant Valors a Lúdik

Recentment, es va dur a terme el «Projecte Xarxes Socials» al centre obert Lúdik, amb l’objectiu de fomentar els valors entre els joves participants. A través de diverses xerrades, es van abordar temes relatius a l’ús responsable de les xarxes socials, promovent una reflexió crítica sobre la seva influència en la vida quotidiana.

Els assistents van tenir l’oportunitat de discutir aspectes com la privacitat, el respecte i la seguretat en línia, així com les conseqüències del seu ús. Aquesta iniciativa va ser molt ben rebuda, ja que va contribuir a crear una consciència més gran sobre la importància d’un comportament responsable en l’entorn digital.

VETLLEM PER TU

Vetllem per Tu: Inclusió dels Infants i Joves amb Necessitats Especials

Recentment, el programa «Vetllem per Tu» ha permès que els infants i joves amb necessitats especials, adaptacions o que requereixen acompanyament puguin participar en totes les activitats extraescolars i d’oci organitzades a Ulldecona i els seus barris.

Mitjançant la figura d’una persona d’acompanyament, els participants han pogut gaudir de les diferents activitats amb el suport necessari. Prèviament, es va realitzar una inscripció per assegurar que cada nen i jove rebés l’atenció adequada. Aquesta iniciativa ha estat molt ben rebuda, ja que fomenta la inclusió i permet que tots els infants i joves puguin gaudir de les mateixes oportunitats d’oci i aprenentatge.

SANT JORDI

Sant Jordi: Celebració de la Cultura i la Lectura

El passat dia de Sant Jordi, es va portar a terme un seguit d’activitats organitzades per diverses entitats de la població amb l’objectiu de promoure aquesta festivitat tan significativa. La jornada va estar plena d’actuacions, tallers i activitats culturals que van captivar tant grans com petits.

Els assistents van gaudir de lectures, representacions teatrals, i exposicions, tot celebrant la importància de la literatura i la cultura. Aquesta celebració va ser un èxit rotund, fomentant l’amor pels llibres i les roses, així com la cohesió social entre la comunitat.

655420137

pee@ulldecona.cat

Buy now