Aquest dilluns 29 d’abril, els alumnes de 6è de primària de l’Escola Ramón y Cajal i els de 1r d’ESO de l’institut han participat en una sortida conjunta en bicicleta al Pantanet de Sant Joan del Pas. L’activitat ha comptat amb la participació de 150 persones entre alumnes i professorat, que han gaudit d’un matí ple de natura, esport i bona companyia.
L’objectiu d’aquesta bicicletada ha estat doble: per una banda, promoure l’activitat física i els hàbits de vida saludable a través de la pràctica del ciclisme; per l’altra, afavorir la convivència i el sentiment de comunitat entre els dos centres educatius. Aquesta jornada ha permès establir vincles entre els alumnes de diferents etapes, facilitant la transició de primària a secundària d’una manera més pròxima i natural.
En arribar a la Plaça de l’Església, s’han fet dos parlaments a càrrec d’alumnes de l’Escola i de l’Institut. Amb entusiasme i compromís, han reivindicat la importància de l’activitat física com a part essencial d’un estil de vida saludable i han posat en valor el moviment actiu i sostenible com a eina per cuidar tant el cos com el medi ambient.
La valoració de l’activitat ha estat molt positiva tant per part de l’alumnat com del professorat, que han destacat l’esperit de col·laboració, l’actitud respectuosa dels participants i l’oportunitat de gaudir d’un entorn natural privilegiat com és el Pantanet.
Aquest tipus d’iniciatives són un exemple de com l’educació pot anar més enllà de l’aula i contribuir a formar persones actives, saludables i compromeses amb el seu entorn i amb els altres.