Aquesta setmana s’han reunit a l’Ajuntament d’Ulldecona les diferents comissions del Pla Educatiu d’Entorn, amb la presència de representants municipals, responsables dels centres educatius, associacions de famílies d’alumnes, membres del Departament d’Educació i entitats participants. Per part de l’Ajuntament, en formen part la tinenta d’alcaldia i regidora d’Educació, Cati Brusca, com a coordinadora, i els regidors i regidores responsables de les àrees d’Infància i Joventut, Eli Itarte, i d’esports, Toni Pascual. També han participat el director de l’Escola Ramón y Cajal, Robert Andrés, i el director de l’Institut Manuel Sales i Ferré, Francisco León.
Les reunions han servit per valorar i tancar les actuacions del curs passat, que han servit per potenciar el treball en xarxa i fomentar la participació familiar i cívica”. A més, s’ha plantejat ja el calendari per al curs 24/25, que compta amb una subvenció de 46.000 euros per part de la Generalitat. En aquesta línia d’ajut s’inclou també des del curs passat una partida per la contractació d’una tècnica municipal del PEE. Precisament les reunions van servir per fer la presentació de Ruth Juan José, que ocupa aquest càrrec, i també de Jéssica Miralles, com a tècnica LIC del mateix Pla Educatiu.
Tal com recorda la tinenta d’alcaldia i regidora d’Eduació, Cati Brusca, “el PEE és una oportunitat per fomentar la inclusió, la cooperació i el desenvolupament d’un entorn educatiu més ric i adaptat a les necessitats de la comunitat”.
Els Plans Educatius d’Entorn són una proposta impulsada fa vint anys pel Departament d’Educació, amb convenis amb els Ajuntaments, per donar una resposta integrada i comunitària a les múltiples necessitats de la nostra societat, coordinant i dinamitzant l’acció educativa en els diferents àmbits de la vida dels infants i joves i les seves famílies.
Ulldecona hi ha participat de manera ininterrompuda des del primer moment amb la voluntat de donar resposta a la diversitat cultural i les diferents procedències de la població, i amb l’objectiu de coordinar i reforçar les iniciatives educatives integradores tant dels centres educatius com d’altres entitats locals, optimitzant recursos per beneficiar no només alumnes i docents, sinó també les famílies, promovent una educació més inclusiva i enriquidora.