A punt per celebrar demà dia 6 d’abril el Dia Internacional de l’Activitat Física, l’Ajuntament d’Ulldecona ha posat en marxa una campanya de sensibilització per fomentar hàbits de mobilitat sostenible. L’objectiu és dissuadir sobre l’ús del vehicle privat i fomentar models de mobilitat més beneficiosos per la salut i l’entorn, com anar a peu o en bicicleta, sobretot en trajectes curts dins l’àmbit urbà.
A grans trets, segons expliquen l’alcaldessa Núria Ventura, i el tinent d’alcaldia, Toni Pascual, la campanya, amb una imatge visual molt clara, “incideix especialment en l’impacte ambiental del transport motoritzat (contaminació atmosfèrica, ambiental, sonora ..) i sobre la qualitat de vida i la salut, estimulant l’ús dels mitjans de transport alternatius (a peu, en bicicleta…) per tal d’evitar el sedentarisme i la sinistralitat”.
El logotip de la campanya, dissenyat per Fèlix Mesa, “juga amb la lletra B de mobilitat, situant-la de costat, de manera que sembla un cor, transmetent una imatge de salut, vitalitat i autoestima”. Els cartells informatius de la campanya reflecteixen tant l’estalvi de diners com d’emissions de CO2 que podem assolir en petites accions del nostre dia a dia, com pot ser caminar o anant en bici, des de diferents punts del nucli a altres on hi ha equipaments o instal·lacions públiques. Per exemple trams des del pavelló d’esports de l’Avinguda Terrers, el poliesportiu del carrer Vicent Aubà, l’Ajuntament o altes punts de referència del municipi com les places de l’Església, Catalunya o Sales i Ferré.
Des d’aquests punts especificats, s’assenyala les calories cremades, l’estalvi d’emissions, l’estalvi de gasoil i econòmic que això suposa, el temps que es triga o la distància concreta. Les dades s’han calculat i personalitzat en bases estàndards.
La campanya també donarà a conèixer altres dades interessants i curioses com que al mateix lloc que ocupa un vehicle, es poden estacionar 20 bicicletes, o que caminar durant una hora incrementa un 65% la qualitat i la duració de la son, entre altres.