L’Ajuntament d’Ulldecona va notificar ja el passat mes de novembre a la Junta Electoral el canvi d’un dels col·legis electorals del municipi de cara als comicis del diumenge 14 de febrer, en que s’escolliran els representants al Parlament de Catalunya. Les taules dels districtes 1-1, 1-2 i 2-1, marcades respectivament en groc, roig i blau, al plànol adjunt, estaran ubicades dins al pavelló cobert del carrer Vicent Aubà per tal de garantir la seguretat tant dels votants com de les persones que estaran a les meses. Al districte 1-1 votaran també, com sempre, els veïns/es del nucli de les Ventalles.
Dins del pavelló hi haurà en total 7 meses pertanyents als 3 districtes electorals a les que abans es feia referència. En l’operatiu municipal hi participaran més d’una quarantena de treballadors de l’Ajuntament, entre funcionaris administratius, policies locals, brigada, agents cívics, neteja i personal de les àrees d’esports i turisme que reforçaran l’organització de la jornada.
Per accedir al pavelló hi haurà control d’aforament. Es recomana a tothom que, en la mesura del possible, porti les paperetes de casa. L’estada dins del pavelló es limitarà al temps necessari per dipositar el vot. Hi haurà a disposició dels votants gel hidroalcohòlic a l’entrada al recinte.
L’entrada al pavelló es farà pel carrer Vicent Aubà i la sortida pel mateix carrer però per la part del poliesportiu/lúdik. Durant tot el diumenge, estarà prohibit aparcar al carrer Vicent Aubà (tram des del carrer Germana Josepa fins al carrer Orfeó). La zona habilitada per aparcament serà la plaça de bous.
Es recomana a les persones amb mobilitat reduïda que necessiten accedir en vehicle fins a la mateixa porta del local electoral, que ho facin pel Passeig de la Via, on hi ha aparcament garantit i se’ls facilitarà l’entrada al pavelló.
A banda, hi haurà una taula també a les antigues escoles del Barri Castell, la 1-1-C, on votaran els veïns i veïnes del mateix nucli, dels Valentins, Sant Joan del Pas i La Miliana.
Per votar presencialment cal identificar-se amb algun dels següents documents:
Document Nacional d’Identitat (DNI)
Passaport
Permís conduir, on consti la fotografia del titular
Els documents poden estar caducats però han de ser originals.
Atesa la situació extraordinària motivada per la COVID-19, el/la votant exhibirà als membres de la mesa el document identificatiu, però no el lliurarà. Les meses disposaran d’una safata per deixar el document per si calgués acostar-lo als membres de la mesa.
Tampoc es lliurarà als membres de la mesa el sobre de votació, només s’ensenyarà per tal que puguin comprovar que només n’hi ha un. A continuació el/la votant introduirà el sobre a la urna.
La votació començarà a les 9.00 hores i finalitzarà a les 20.00 hores del dia 14 de febrer tot i que si queda algun elector dins del local o en el seu accés se li permet votar. Una vegada tanquen els col·legis, es dipositaran els vots per correu i posteriorment es procedirà al recompte.
Més informació sobre els protocols de seguretat per a votants i membres meses electorals, al següent enllaç: https://www.parlament2021.cat/ca/inici/index.html