DBY25VOXsAAa9NA

18839302_10213619867229846_3681090990650116420_n

Aquests darrers dies s’ha celebrat a Tortosa la primera edició del festival terres Catalunya – International Eco & Tourism Film Festival. En l’apartat de competició i pel que fa a les produccions ebrenques que van ser premiades cal destacar “Olea europaea”, de Vlad Pop i l’Ajuntament com a promotor, un espot sobre les oliveres mil·lenàries d’Ulldecona i la festa que se celebra a primers de desembre. En concret és el segon premi de l’àmbit de Turisme Rural.

Un altre dels premis se’l va endur el senienc Marc Ortiz, amb “Desertores”, un anunci sobre les jornades de la galera del Restaurant l’Antic Molí d’Ulldecona, que uneix la filosofia del kendo amb la filosofia gastronòmica del xef Vicent Guimerà i on la tradició i slow food es fusionen perfectament amb l’alta cuina.

En l’àmbit general, l’espot televisiu “Gracias, Tierra” de l’agència de publicitat DEC BBDO i el documental “Mountaineering to Yushan”, del director taiwanès Seanwen Yang han estat els dos grans grans guanyadors de la primera edició d’aquest festival. Segons ha explicat el director del festival, Santi Valldepérez, de la productora ebrenca Filmsnòmades, s’havien  seleccionat un total de 98 pel·lícules de dotze països diferents, superant les expectatives previstes, tant pel que fa al nombre de pel·lícules inscrites com de la qualitat tècnica i artística.

El lliurament dels trofeus es va fer divendres a l’Hotel Villa Retiro de Xerta en una cerimònia presidida pel conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget. Tots els premiats s’han emportat una trofeu que representa una oliva feta amb pauma i dissenyada per la dissenyadora rapitenca Anna Reverté i el col·lectiu Art Pauma del Mas de Barberans.

L’anunci de la Festa “Olea europaea” d’Ulldecona aconsegueix un dels premis del Festival Terres Catalunya – Internacional Eco&Tourism