La Unió de Comerç i Petita Empresa d’Ulldecona ha posat en marxa la campanya de primavera, en que repartirà entre els seus clients 750 euros. Els premis s’atorgaran mitjançant un sorteig públic que es farà el dia 9 de juliol coincidint amb una nova jornada de botigues al carrer. El mateix dia també hi haurà el sorteig de la campanya de dinamització del comerç «barris antics, molt per descobrir, molt per oferir» que es fa a 32 municipis de tot Catalunya.
Amb aquestes dos iniciatives simultànies la UCU i l’Ajuntament d’Ulldecona pretenen donar un impuls al comerç de proximitat i incentivar la compra al poble.
En roda de premsa aquesta setmana a l’Ajuntament, la representant de la Unió de Comerç i Petita Empresa, Emma Brunet, ha explicat que en la campanya de primavera hi participen més de 30 comerços. Tots els clients d’aquests establiments reben una butlleta nominal on els comerços els posen un segell per cada compra superior als 10 euros. En total s’han d’aconseguir 12 segells i es poden omplir un màxim de tres butlletes per persona. Brunet ha fet una crida als clients habituals dels comerços locals a que participen perquè un altre dels objectius de la campanya, a banda de la fidelització, és «premiar aquelles persones que compren al poble».
Per la seva banda, l’Alcaldessa d’Ulldecona, Núria Ventura, ha presentat la campanya «barris antics, molt per descobrir, molt per oferir» que s’impulsa des de la Xarxa de Barris amb Projectes de Catalunya, formada per ajuntaments que comptem amb plans de millora de nuclis antics i que també té el suport de la UCU. L’objectiu és potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat per tal de millorar la qualitat de vida i la cohesió social.
Els municipis participants són 32 de tot el país: Arbúcies, Balaguer, Besalú, Calafell, Caldes de Montbui, Centelles, Cervera, el Vendrell, Falset, Figueres, Hostalric, la Bisbal d’Empordà, la Pobla de Segur, la Selva del Camp, les Borges Blanques, l’Arboç, Llagostera, Lleida, Mediona, Mollerussa, Móra d’Ebre, Roda de Ter, Roses, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Quintí de Mediona, Solsona, Súria, Torelló, Tortosa, Ulldecona, Vic i Vilanova del Camí.
Aquesta iniciativa es desenvoluparà durant tot el mes de juny en els més de 2.300 comerços adherits i compta amb el suport de la Generalitat, la Pimec, la Confederació de Comerç de Catalunya i aquest any, per primer cop, compta també amb el suport de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.
El funcionament és senzill, per cada compra, el client rebrà una butlleta que l’habilitarà per participar en el sorteig d‘un premi principal que consisteix en experiències gastronòmiques, nits d’hotel, visites guiades, espectacles i productes típics de cadascun dels municipis participants en la campanya. La campanya també té una vessant turística perquè propicia que la gent es mogui pel nostre territori i conegui les potencialitats de moltes poblacions que hi participen.
Ventura ha desitjat que «les accions siguin positives per al conjunt del comerç local» i s’ha compromès a continuar «avançant amb noves iniciatives i amb les necessàries millores en l’espai públic, manteniment i neteja, per tal d’augmentar l’atractiu del nostre poble i oferir un millor servei»